• Kevin49

    Vi vill ha ett barn tillm men hon får missfall efter IVF vad ska vi göra?

    Vi vill ha ett barn till, men min sambo får missfall, hennes kropp säger ifrån.
    Är det fel av mig att tänka mig, få barn med en annan?
    Jag älskar henne, men jag vill ha ett barn till.
    Skulle någon gå med på att skaffa barn med mig, utan att jag lämnar min sambo?

  • Svar på tråden Vi vill ha ett barn tillm men hon får missfall efter IVF vad ska vi göra?
  • cameleon

    MEN skulle din sambo fortfarande vilja vara tillsammans med dig om du skaffar barn med en annan? Eller hade du tänkt göra det i hemlighet?

  • Kevin49

    Ärligt talat så har jag inte tänkt på det, jag tror inte att göra det i hemlighet, eller hur?
    Jag skrev bara min tanke, Vad tycker du? har du erfarenhet av liknande fall?

  • cameleon
    Kevin49 skrev 2015-04-16 00:17:49 följande:

    Ärligt talat så har jag inte tänkt på det, jag tror inte att göra det i hemlighet, eller hur?
    Jag skrev bara min tanke, Vad tycker du? har du erfarenhet av liknande fall?


    Nej jag har inte erfarenhet av liknande fall. Har misslyckats med min första IVF så hos mig är förhoppningarna om ett barn fortfarande höga :) Men å andra sidan så vet jag att min man stannar hos mig även om det inte blir någon baby.

    Men är barn viktigare än din kärlek till din sambo? Jag har svårt att tänka mig att hon kommer jubla och hoppa jämfota av iver över din idé att göra någon annan på smällen.. Antar att du inte tagit upp detta med henne?
    Hur många IVF-försök har ni gjort som resulterade i missfall?
  • Kevin49

    Vi har försökt 3 gånger med IVF och det har blivit graviditet alla gånger men senare så blir det missfall.
    Själva har vi försökt i 2 år innan också, och hon blir gravid varje gång, men sen blir det missfall.
    Antal ägg är också bra, det har varit 6 till 8 ägg varje gång, men för det mesta så blir det 2 spermier som går in i samma ägg och de dör.
    och de embryo som placeras i livmoder, så slutar att växa efter typ 4 veckor.

    Jag skulle inte vilja lämna min fru heller, men eftersom vi har försökt länge, så tror jag att man blir besatt av det, men det är inget som jag skulle hoppa i säng med vem som helst bara för att få barn.
    Hur gamla är ni?
    Hur länge har ni försökt innan IVF?

  • cameleon
    Kevin49 skrev 2015-04-16 00:46:12 följande:

    Vi har försökt 3 gånger med IVF och det har blivit graviditet alla gånger men senare så blir det missfall.
    Själva har vi försökt i 2 år innan också, och hon blir gravid varje gång, men sen blir det missfall.
    Antal ägg är också bra, det har varit 6 till 8 ägg varje gång, men för det mesta så blir det 2 spermier som går in i samma ägg och de dör.
    och de embryo som placeras i livmoder, så slutar att växa efter typ 4 veckor.

    Jag skulle inte vilja lämna min fru heller, men eftersom vi har försökt länge, så tror jag att man blir besatt av det, men det är inget som jag skulle hoppa i säng med vem som helst bara för att få barn.
    Hur gamla är ni?
    Hur länge har ni försökt innan IVF?


    Jag är 30 och min man är 43. Vi har aktivt försökt sedan 2007 och år 2008 blev jag gravid men det slutade i ett utomkvedshavande. Efter det hände ingenting så det är därför vi gör IVF nu.
  • Kevin49

    Jag är 49 och hon är 43,
    Jag är ofta i Västerås på grund av jobbet, och många av mina kollegor har varit på Kvinnokliniken, ingen av de har fått barn.
    Har ni testat ägg och spermie kvalite?
    Hur många ägg hade befruktats första gången?

    För ett par dagar sen så stod i tidningen att en 63 åring som hade 13 barn hade blivit gravid med IVF igen eftersom hennes 6 årige dotter önskade sig en lilla syskon. De blev jag så förbannad.

  • cameleon
    Kevin49 skrev 2015-04-16 01:04:28 följande:

    Jag är 49 och hon är 43,
    Jag är ofta i Västerås på grund av jobbet, och många av mina kollegor har varit på Kvinnokliniken, ingen av de har fått barn.
    Har ni testat ägg och spermie kvalite?
    Hur många ägg hade befruktats första gången?

    För ett par dagar sen så stod i tidningen att en 63 åring som hade 13 barn hade blivit gravid med IVF igen eftersom hennes 6 årige dotter önskade sig en lilla syskon. De blev jag så förbannad.


    Japp både ägg- och spermiemängden är prima.
    På äggplocket fick jag ut 14 ägg och av dom blev 9 befruktade, jag har alltså 8 kvar i frysen och vilken vecka som helst kommer jag påbörja vårt första FET.

    Förstår inte riktigt hur du menar.. Du har alltså ett antal kollegor som går på kvinnokliniken i Västerås och ingen har fått barn..? Låter mycket märkligt..

    Men hur är kvalitén på din frus ägg, samt antal? Tänkte eftersom hon är "så pass gammal"? Vet flera som är i den åldern som gör äggdonation men är din frus ägg i prima skick så är det bara att gratulera :)

  • cameleon

    Sorry, såg precis att du skrivit om din frus äggantal så glöm min fråga om det i mitt senaste inlägg.. :)

  • Kevin49

    Grattis för att du har så många ägg, Vi får inte mer än 6 eller 8.
    Enligt läkaren så vi behöver bättre kvalite på ägg.

    Känner du några som donerar ägg eller några som vill ha äggdonation?
    Enligt läkarna så är det väldigt dyrt i Sverige med äggdonation, och eftersom vi har redan ett barn så får vi betala för det.
    Vi kan köpa ägg från baltiska länder och även där är dyrt, men jag vill inte att vårt barn ska se ut som andra folkgrupper, när ändå är det jag som befruktar äggen och min sambo som ska bära på det i 9 månader, i så fall så hellre jag adopterar ett barn.
    Men jag tror att man får inte adoptera barn om man är lika gamla som vi.

    Har läkaren sagt vad som är problemet för er? om ni har bra kvalite på ägg och spermier så borde det hända något.

Svar på tråden Vi vill ha ett barn tillm men hon får missfall efter IVF vad ska vi göra?