• monn

    Sköldkörtelproblem vid barnlöshet!

    Hej alla tjejjer! Hur lång tid tog det innan ert sköldkörtelvärde blev bra efter att ni börjat er behandling? Började med Levaxin 19/3 och känner mig så mycket piggare! Skall lämna blodprov nästa vecka för första gången.

  • Svar på tråden Sköldkörtelproblem vid barnlöshet!
  • Jag är bara jag

    Kanske några månader. Fick höja dosen,sen låg jag på samma i flera år,sen blev tsh alldeles för lågt,fick sänka,blev för högt igen,höjde dosen. Och där är jag nu. Ska kolla värdet imorron igen. Märktr ingen skillnad i måendet,bara när det var jättelågt-då mådde jag inte redigt bra.

  • cameleon

    Jag låg på 5,1 vid utredningen och efter en månad låg jag på 2,0, som kliniken ville att jag skulle ligga på.

    Kan inte säga att jag märker någon skillnad, skulle kanske vara att jag inte fryser lika mycket som förut. Men å andra sidan kan det bero på att jag gått upp 17 kilo sedan februari förra året :)

  • monn

    Där ser man! Förstår ju att det är olika från person till person. Vad hade du för värde när ni började? Har du blivit gravid än?:)


    Jag är bara jag skrev 2015-04-15 18:01:52 följande:

    Kanske några månader. Fick höja dosen,sen låg jag på samma i flera år,sen blev tsh alldeles för lågt,fick sänka,blev för högt igen,höjde dosen. Och där är jag nu. Ska kolla värdet imorron igen. Märktr ingen skillnad i måendet,bara när det var jättelågt-då mådde jag inte redigt bra.


  • monn

    Vad snabbt det fick för dig! Jag hade typ samma som du när jag började. Skall bli spännande att se vad det blir! Har du lyckats bli gravid? Eller väntar ni på någon behandling?:) vi väntar på insemination!


    cameleon skrev 2015-04-15 18:11:51 följande:

    Jag låg på 5,1 vid utredningen och efter en månad låg jag på 2,0, som kliniken ville att jag skulle ligga på.

    Kan inte säga att jag märker någon skillnad, skulle kanske vara att jag inte fryser lika mycket som förut. Men å andra sidan kan det bero på att jag gått upp 17 kilo sedan februari förra året :)


  • Jag är bara jag
    monn skrev 2015-04-15 19:39:40 följande:
    Där ser man! Förstår ju att det är olika från person till person. Vad hade du för värde när ni började? Har du blivit gravid än?:)
    3,5 vilket egentligen inte ansågs för högt då,men efter misslyckad IVF fick jag levaxin ändå. Låg mellan 0.4 och uppåt 2 i flera år,sen störtdök det till 0.04! Höjdes väldigt snabbt till 2.4 så höjde sen igen.  Tyvärr inte lyckats på de snart 9 år som gått...
  • monn

    Oj vad det kan ändras!

    Vad trist.. Hoppas lyckan kommer för er snart! Vi har inte försökt så länge, blir 2 år i september...


    Jag är bara jag skrev 2015-04-15 19:58:30 följande:

    3,5 vilket egentligen inte ansågs för högt då,men efter misslyckad IVF fick jag levaxin ändå. Låg mellan 0.4 och uppåt 2 i flera år,sen störtdök det till 0.04! Höjdes väldigt snabbt till 2.4 så höjde sen igen.  Tyvärr inte lyckats på de snart 9 år som gått...


  • Jag är bara jag
    monn skrev 2015-04-15 20:19:01 följande:
    Oj vad det kan ändras!
    Vad trist.. Hoppas lyckan kommer för er snart! Vi har inte försökt så länge, blir 2 år i september...
    Vi kämpar vidare med ED numer så vi ger inte upp! Glad Drygt 1,5 år är segt det med,men ni har så många vägar oprövade än så det kommer säkert gå bra.  {#emotions_dlg.flower}
  • cameleon
    monn skrev 2015-04-15 19:41:21 följande:

    Vad snabbt det fick för dig! Jag hade typ samma som du när jag började. Skall bli spännande att se vad det blir! Har du lyckats bli gravid? Eller väntar ni på någon behandling?:) vi väntar på insemination!


    Har gjort ett misslyckat IVF-försök nu i mars, har 8 i frysen som väntar så snart är det dags för FET för min del.

    Ja, jag var jätteorolig att det skulle dra ut en massa på tiden men för mig gick det snabbt att hamna på "rätt" värde.

    Hoppas det går bra för dig :)
  • monn

    ED-äggdonation?

    Det finns somsagt mycket kvar! Tack för peppen :)


    Jag är bara jag skrev 2015-04-15 20:22:05 följande:

    Vi kämpar vidare med ED numer så vi ger inte upp!  Drygt 1,5 år är segt det med,men ni har så många vägar oprövade än så det kommer säkert gå bra. 


  • monn

    Oj vad många ägg i frysen! Härligt :) tack det hoppas jag med, blir spännande att se vad värdet blir!


    cameleon skrev 2015-04-15 20:23:09 följande:

    Har gjort ett misslyckat IVF-försök nu i mars, har 8 i frysen som väntar så snart är det dags för FET för min del.

    Ja, jag var jätteorolig att det skulle dra ut en massa på tiden men för mig gick det snabbt att hamna på "rätt" värde.

    Hoppas det går bra för dig :)


  • monn

    Välkommen! När skall du börja?


    bastusnuva skrev 2015-04-16 09:02:32 följande:

    Följer tråden!

    Jag ska också börja med Levaxin. Ligger precis på gränsvärdet.


  • monn

    Spännande! Hoppas det är bra :)


    Jag är bara jag skrev 2015-04-16 18:50:21 följande:

    Tog provet idag så nu får vi se.


  • bastusnuva
    monn skrev 2015-04-16 17:05:57 följande:

    Välkommen! När skall du börja?


    Tack! :)


     


    Jag ska iväg nu och ta ett prov till, var tre månader sedan det senaste provet.


    Så jag antar att man kollar på vad det här provet visar innan man tar ställning till hur man medicinerar.

Svar på tråden Sköldkörtelproblem vid barnlöshet!