När bör man sluta med välling i flaska?
Vid vilken ålder tycker ni att det är dags att sluta med välling i nappflaska? (Eventuellt för att övergå till välling i mugg, eller sluta helt o börja med kvällsmacka istället?)
Vid vilken ålder tycker ni att det är dags att sluta med välling i nappflaska? (Eventuellt för att övergå till välling i mugg, eller sluta helt o börja med kvällsmacka istället?)
Vårat barn slutade själv när hon var 5 år.
Jag personligen tycker att 4 åringar som har nappflaska känns som en stor bebis. För min del känns det som att dom ska sluta när dom kan hantera en mugg eller vid 3 års ålder. Att sluta helt med välling tycker jag är upp till barnet själv.
De finns ju välling för vuxna så varför skulle inte barn kunna dricka de.
När barnet känner för det, det är en av de sakerna som jag inte ens tycker är något att tjafsa om.
Numera dricker ju även vuxna ur "nappflaskor", även om nappen är annorlunda utformad.
Vi har en snart 4-åring som dricker ur flaska än. Storkusinen som blir 7 i sommar dricker fortfarande morgonvälling i flaska...
Det är väl upp till barnet och föräldern.
Vår son slutade med båda delarna när han var 3 år. Nappflaskan slutade vi med eftersom hade tuggat sönder napparna då, och man köper ju inte direkt nya till en 3-åring (inte jag i alla fall) och vällingen slutade han med eftersom vi inte ville att han skulle dricka så mycket på kvällen.
Våra har varit mellan 5-8 år. Ser ingen anledning att bråka om detta, det spelar ju ingen roll hur de får i sig vällingen (annat än att det SER konstigt ut).