Konstant mensvärk och ont i ryggen, hjälp?!
Hej!
Är nu gravid i v. 37 med mitt första barn, har alltså aldrig gjort detta förut och kan verkligen ingenting...Visste inte att jag hade sammandragningar förrän i förrgår då jag var hos mvc och hon förklarade det för mig, trodde absolut inte att sammandragningar kändes så!!
Men nu till saken, jag hade igår en fruktansvärd "mensvärk" om man kan kalla det så, då vet ni kvinnor vilken typ av värk jag pratar om iallafall. Värken strålade sen ut i nedre delen av ryggen och jag hade riktigt ont faktiskt...sen släppte den konstanta mensvärken och övergick till mer oregelbundna värkar..alltså att den kom och kändes i någon minut innan den släppte för att sen återkomma igen efter några minuter. Detta släppte dock helt senare på kvällen sen.
Finns det någon är ute som vet vad detta hade kunnat vara? Bebisen är redan fixerad med huvudet i bäckenet så det är ju inte att han "håller på" att fixera sig iallafall...är det detta som kallas förvärkar? eller är det någonting som är på g?
Skulle vara så glad om det fanns någon som kunde svara på detta, är helt kluven och vet inte alls vad detta är för något..haha.