Jag födde min andra dotter på karolinska i Solna.
Jag kom in till solna på natten vecka 35+2 (torsdags natt) mitt vatten gick.
Först när vi kom in så sa doktorn till oss att vi inte kommer att få lämna sjukhuset förens lillan är ute. dom lyssnade på bebis hjärta och puls och allt såg bra ut men jag hade inte öppnat mig alls.
vi låg på förlossningen 3dygn utan bebis, med olika läkare var 5timme som sa olika saker, vilket var väldigt jobbigt för mig och min man, att inte få ett klart svar!
Söndag kväll skickar dom hem mig (!?) trots att vattnet har gått, där står jag utanför förlossningen med vatten som går, världens mage och världens panik. ringer runt till alla förlossningar och frågar vad jag ska göra men tyvärr så kunde dom inte ta emot mig under samma dygn som jag är inskriven på karolinska.
Så de var bara för mig att åka hem.
Kommer tillbaka dagen efter med ännu mer vatten som har gått och nu börjar jag få problem med värkarna. Dom skriver nu in mig igen, det går flera timmar, ingenting händer, sen kommer ännu en ny doktorn in och då har dom bestämt sig för att sätta igång mig. 5½timme senare var hon ute hos oss!
och då kunde jag äntligen slappna av!
kommer upp på BB och allt blir bra. där får vi prata med en kurator (för att jag hade avbokat 2 tider på MVC innan pga. sjukdom) och då börjar dom berätta för mig hur det är att få ett barn i en sån ung ålder, kallar mig ung nybliven förälder (??) förklarar då så trevligt jag bara kan att jag har en dotter sen innan så jag är knappast nybliven mamma.
När vi vart på BB i 5dagar (vi fick inte åka hema tidigare pga att hon är prematur) så gick jag i taket och sa till dom att nu åker vi hem, det finns ingen anledning att hålla oss inlåsta här när alla doktorer som har tittat på henne sagt att hon mår jätte bra, hon är frisk, ni kan ta hem henne! ändå ska barnmorskorna tjafsa emot oss när vi ville åka hem! men med doktorn som backup fick vi äntligen åka hem.
Jag själv kommer aldrig sätta min fot igen på karolinska förlossningen.
blir det ett tredje barn så blir det huddinge förlossning eller danderyds.
Födde min första på Huddinge och dom är SUPER! Kände mig jätte trygg där, men när man bor i Spånga så är det lite långt att åka dit, därför åkte vi inte dit med barn nr 2.
Grattis till bebisen och lycka till! :).