• Hella725

Insemination, försök 3 . Nån som lyckats ?

Hade första försöket i okt som blev på en lördag . Sen har de varit 3 försök på sammanlagt 7 månader . Nu gjorde jag mitt 3 för 2 dar sen . Och undrar om det finns några solskenshistorier om att lyckats på försök 3 eller senare ?

Nån som vill dela med sig / hopplös ??

• Svar på tråden Insemination, försök 3 . Nån som lyckats ?
  • Babysnow

Vi är inne på insem nr 3 med. Ett förra sommaren, hade uppehåll, sen ett i mars och nu för några dagar sedan.

Det kan ta sig på ett försök men även på 9-10 mer eller mindre. Vet en som testade 19 ggr med 16 insem och resten ivf. Men blev aldrig gravid. Vet många som blivit gravida på 1-3 försök.

• Hella725

Hej , åh va spännande ! Hoppas de bra för er . Är det första barnet ?

Okej skönt å höra , vi har ingen i vår bekantskap som har gjorde denna process , så de kan vara jobbigt att inte kunna prata med någon om det ibland .

Vart inseminerar ni er ? :)

Babysnow skrev 2015-04-19 19:58:50 följande:

Vi är inne på insem nr 3 med. Ett förra sommaren, hade uppehåll, sen ett i mars och nu för några dagar sedan.

Det kan ta sig på ett försök men även på 9-10 mer eller mindre. Vet en som testade 19 ggr med 16 insem och resten ivf. Men blev aldrig gravid. Vet många som blivit gravida på 1-3 försök.

• Babysnow

Vår surrogat har en menskopp. Lägger sperman i den och stoppar in sedan har koppen under dagen. Har haft pessar.

Så slipper man sölandet och ligga med ben i vädret:)

Ja det blir vårt första barn. Hållt på med surrogat i 7 år nu kanske. Fått avbryta endel ggr pga hälsan hos mig.

Så egentligen har vi bara hunnit med 5 försök på 7 år. Haft surroga i USA men nu Sverige.

Man ska inte ge upp!

Hur länge har ni försökt med barn?:)

• Hella725

Jaha oj , aldrig hört talas om faktiskt :0 . Se vad lite man vet igentligen ! Men spännande ! Vad är pessar?

Oj vilken lång väntan , men jag hoppas du mår bra nu !

VI har hållt på sen 2012 men första inseminationen var i oktober :) .

Å nu går man bara runt å väntar på antingen mens , eller att få ta testet . Är 10 dagar kvar ...

:)

Babysnow skrev 2015-04-20 09:55:05 följande:

Eller du/ ni :) vet ej om du är ensam el sambo:)

• Babysnow

[quote=75187324][quote-nick]Hella725 skrev 2015-04-20 12:35:41 följande:[/quote-nick]

Jaha oj , aldrig hört talas om faktiskt :0 . Se vad lite man vet igentligen ! Men spännande ! Vad är pessar?

Å nu går man bara runt å väntar på antingen mens , eller att få ta testet . Är 10 dagar kvar ...

[/

hormonfri.nu/cervixpessar/

Men man ska nog vara van sån innan.

Vi ska ta test den 1 a . Så vi får hålla tummar för oss!

Mår toppen nu!

Använder ni sån liten spruta och spruta in sperman?

• Hella725

Vi gör insemination via rmc :D

Babysnow skrev 2015-04-20 19:23:22 följande:

[quote=75187324][quote-nick]Hella725 skrev 2015-04-20 12:35:41 följande:[/quote-nick]

[/

hormonfri.nu/cervixpessar/

Men man ska nog vara van sån innan.

Vi ska ta test den 1 a . Så vi får hålla tummar för oss!

Mår toppen nu!

Använder ni sån liten spruta och spruta in sperman?

• Babysnow

rmc?

Hella725 skrev 2015-04-20 19:45:26 följande:

Vi gör insemination via rmc :D

Svar på tråden Insemination, försök 3 . Nån som lyckats ?