• Svar på tråden Kan vi, snälla rara, stänga gränserna nu?! (Terrorhot mot Sverige).
  • Anonym (Noir)

Såg det på nyheterna i morse att Syriens president sa att Is värsta ledare bor i Skandinavien. Det är nog redan lite too late att stänga gränserna nu. Aldrig förr har ett land intagits så snabbt utan att en enda kula spillts....

• emliz

Kommer nog tyvärr aldrig att ske, vi får glatt vända oss om och ta den i baken

• asta66

Tror Syriens ledare vill skylla ifrån sig. Varifrån kommer dessa idioter som leder IS? Och ska vi stänga gränserna får vi gå ur EU. Och de flesta som flyr kriget är ju vanliga människor.

• asta66

Tror Syriens ledare vill skylla ifrån sig. Varifrån kommer dessa idioter som leder IS? Och ska vi stänga gränserna får vi gå ur EU. Och de flesta som flyr kriget är ju vanliga människor.

• Förtryckt
    emliz skrev 2015-04-17 13:54:56 följande:

Kommer nog tyvärr aldrig att ske, vi får glatt vända oss om och ta den i baken

Det är väl det vi är bäst på! Enligt ALLA europeer.
    "I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • Anonym (va?)
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-17 13:38:54 följande:

Såg det på nyheterna i morse att Syriens president sa att Is värsta ledare bor i Skandinavien. Det är nog redan lite too late att stänga gränserna nu. Aldrig förr har ett land intagits så snabbt utan att en enda kula spillts....

Lugna ner dig. Sverige har väl inte "intagits"? De här människorna har ju flyttat in precis likadant som tusentals andra invandrare. Skillnaden är att ett antal, tyvärr ett relativt stort antal, har radikaliserats. Och det finns radikaliserade islamister i varenda land idag. Inte bara i Sverige. "Intagits".... trams.
  • Förtryckt
    asta66 skrev 2015-04-17 13:58:39 följande:

Det tror inte jag. Vad grundar du detta på? Bara dina egna tankar eller? Nej jag tror säkert att vi har farliga element i Sverige, och att vi kan ha en gruppledare för ISIS här. Säger ISIS eftersom USA säger det, låter bättre än IS.

Jag tror tyvärr att ett inbördeskrig kan komma att bryta ut i Sverige... emellan de olika grupperingarna i Syrien, dvs dessa fd medborgare.
    "I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • asta66
    Förtryckt skrev 2015-04-17 14:06:10 följande:
    Det tror inte jag. Vad grundar du detta på? Bara dina egna tankar eller? Nej jag tror säkert att vi har farliga element i Sverige, och att vi kan ha en gruppledare för ISIS här. Säger ISIS eftersom USA säger det, låter bättre än IS.

Jag tror tyvärr att ett inbördeskrig kan komma att bryta ut i Sverige... emellan de olika grupperingarna i Syrien, dvs dessa fd medborgare.
    Jag menar att dessa IS-ledare troligen inte är födda och uppvuxna här i sverige. Utan de har påbrå från mellanöstern.
  • Anonym (fattar ej)

Varför kommer så många flyktingar just till Sverige? De kommer ju via EU, sällan direkt till Sverige. Skickar andra EU-länder bara dem vidare, eller vad?

Att en del kommer hit förstår jag, men det verkar som om Sverige länge har tagit emot oproportionerligt många.

• asta66
    Anonym (fattar ej) skrev 2015-04-17 14:09:26 följande:

Varför kommer så många flyktingar just till Sverige? De kommer ju via EU, sällan direkt till Sverige. Skickar andra EU-länder bara dem vidare, eller vad?

Att en del kommer hit förstår jag, men det verkar som om Sverige länge har tagit emot oproportionerligt många.

Visst har Sverige tagit emot många. Men det har Tyskland med. Men Danmark, Norge och Finland är ju klart sämre.
Svar på tråden Kan vi, snälla rara, stänga gränserna nu?! (Terrorhot mot Sverige).