Ångesten tar kål på mig!!!!
Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, familjeliv är väl typ sista utvägen. Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, ångest är på väg att ta kål på mig verkligen.
För att berätta lite om mig. Jag är tjej, 20-25 år, "lider" av bipolär sjukdom sen några år tillbaka och har haft kraftiga ångestperioder sen ungefär 10 år tillbaka. Jag har en stabil familj och ekonomi, inga barn, ett fast jobb, bor ihop med min sambo i en stad där knappt någon känner mig, jag har nästintill allt skulle jag kunna säga. Min uppväxt var stabil med två föräldrar närvarande, men mycket skitsnack i skolan och hot och våld från klasskamrater. Något jag nog inte bearbetat men lärt mig acceptera och gått vidare, tror jag.
Men ändå denna ångesten som jag inte kan hantera..
Jag har alltid kunnat andats ut och tänkt att det går över snart men nu gör det verkligen inte det. Jag har förstått att mitt liv alltid kommer att gå i vågor, och jag är okej med det, men just nu känner jag att jag orkar inte mer. Så tragiskt att jag ens skriver det här men vet inte vad jag ska göra.
Jag har kontakt med öppenpsyk runt 1 till 2 gånger per månad. Medicineras med stabilserande medicin, ingen psykologkontakt, endast ssk och läkare för uppföljning av medicin.
Jag har varit sjukskriven till och från men nu trivs jag så bra på mitt jobb att jag inte vill sjukskriva mig. Det är min fristad där jag kan fokusera på annat, om ni förstår.
Nu är ångesten helt outhärdlig. Jag har sen ca. 2-3 år tillbaka "lidit" av mardrömmar och kraftiga sömnproblem varje natt. Jag är sällan utvilad och sover gärna halva dagen när jag är ledig, annars direkt efter jobbet. Jag orkar inte längre vara vaken. Jag orkar inte träffa folk, jag isolerar mig.
Jag vet inte längre vad jag ska göra. Att ta livet av mig lockar, men ändå inget jag skulle genomföra med tanke på sambo, familj och allt jag lämnar. Men jag vet inte hur jag ska stå ut med detta.
Vet inte ens varför jag skriver här.. Bara för att få spy ut mig lite kanske. Det har hänt så mycket i mitt liv så jag börjar fundera på om jag är dömd till ett liv i misär. Jag har tidigare flytt ångesten med alkohol och droger men kan inte det längre med tanke på jobb och sambon. Jag vill inte det heller. Men jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte prata med psykiatrin, de har aldrig kunnat hjälpa mig och att öppna mig för någon stjälper med än hjälper..
Vet helt enkelt inte vad jag ska göra...