• Kyrkby

Kvinnlig bodybuilders är det snyggt ?

• Svar på tråden Kvinnlig bodybuilders är det snyggt ?
  • Anonym (!)

Var som är snyggt ligger i betraktarens ögon. Vissa tycker mycket muskler är snyggt, andra tycker tjocka människor är snygga andra smala osv osv.

• K grrl

Tycker det är lite lustigt att kvinnliga bodybuilders representeras av väldigt märkliga kvinnor här på FL.

Jamie Eason: www.bodybuilding.com/fun/images/2007/jamie_big18.jpg

Nathalia Melo: www.bodybuilding.com/fun/images/2010/close-up-interview-with-brazilian-bombshell-nathalie-melo_m.jpg

Sara Back: 4.bp.blogspot.com/-glJAGGfYGTc/VPAaaZJz7_I/AAAAAAAAPdY/6cPcg2ZfYRY/s1600/Sara%2BBack%2B31.1.2015c.jpg

Linn Strand: scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s306x306/e15/11111296_364585500406046_254773731_n.jpg

Några andra exempel på kvinnliga bodybuilders...

• Anonym (male-man)

Om kvinnan OCKSÅ är kvinnlig är muskler på henne supersexigt. Jag är en sucker för kombinationen kurvig kvinna med stora naturliga bröst och rumpa OCH stora muskler!
    Men en sån där deffad bodybuilder som knappt har några naturliga bröst kvar och i ansiktet ser ut som hon håller på att transformeras till en man - det är verkligen inte sexigt på något sätt för mig!

• Studentpappa

Väldigt sällan då de får så oattraktiva drag av alla hormoner de proppar i sig. För ordningens skull tycker jag inte manliga ser bra ut heller. Väldigt få saker som blir attraktivt när det går till överdrift.

• K grrl
    Studentpappa skrev 2015-04-18 14:18:50 följande:

Väldigt sällan då de får så oattraktiva drag av alla hormoner de proppar i sig. För ordningens skull tycker jag inte manliga ser bra ut heller. Väldigt få saker som blir attraktivt när det går till överdrift.

Du är väl medveten om att definitionen på bodybuilding enbart och allena är att styrketräna för att utveckla muskulatur på ett kontrollerat sätt? Jag anser mig vara bodybuilder och det enda hormonpreparat jag någonsin ätit är kortison. Inte för att bygga något, då.
  • fluu

Inga bodybuilders är snygga.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (male-man)
    K grrl skrev 2015-04-18 15:59:34 följande:
    Du är väl medveten om att definitionen på bodybuilding enbart och allena är att styrketräna för att utveckla muskulatur på ett kontrollerat sätt? Jag anser mig vara bodybuilder och det enda hormonpreparat jag någonsin ätit är kortison. Inte för att bygga något, då.
    Sant, (förutom "på ett kontrollerat sätt", det behöver ju inte ingå i definitionen).

Men K grrl, om du är en muskelbyggande kvinna är det ju ett guldläge att få ställa frågor: Hur ser du ut?  Typ extremt super-muskulös, deffad bodybuilder, eller mer vältränad och deffad fitness look, eller mer styrkelyftartjej som har muskler men inte bryr sig om utseendet och hur mycket fett som också finns? Eller något annat?
    Och utifrån hur du skulle vilja definiera dig; Vad är främsta motivationen till träningen, hur ser du på ditt eget utseende?
  • mrcool
    Anonym (male-man) skrev 2015-04-18 17:27:26 följande:

Sant, (förutom "på ett kontrollerat sätt", det behöver ju inte ingå i definitionen).

Men K grrl, om du är en muskelbyggande kvinna är det ju ett guldläge att få ställa frågor: Hur ser du ut?  Typ extremt super-muskulös, deffad bodybuilder, eller mer vältränad och deffad fitness look, eller mer styrkelyftartjej som har muskler men inte bryr sig om utseendet och hur mycket fett som också finns? Eller något annat?

Och utifrån hur du skulle vilja definiera dig; Vad är främsta motivationen till träningen, hur ser du på ditt eget utseende?

Precis. Lägg ut en bild K grrl ;)
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-04-18 15:59:34 följande:

I min värld är bb:s aktivt tävlande, och det är knappt någon idé att ställa sig på scenen i knohults bymästerskap om du inte trycker. Undantag finns såklart och min åsikt om vem som är BB är säkert inte korrekt enligt ordboken. Men jag tränar på samma ställe och känner många aktiva BB:s och det är så vanligt med doping så det är snarare ett undantag med en grov 25-åring som inte trycker.

Det finns många snygga grova tjejer men inte när de står på en scen med jättehaka och nyvaxad överläpp.
  • Anonym (male-man)
    mrcool skrev 2015-04-18 17:36:33 följande:
    Precis. Lägg ut en bild K grrl ;)
    Va lite seriösa, klart hon inte behöver lägga ut bild (om hon inte absolut vill förstås). Det var en seriös fråga. Jag är nyfiken på hur K grrl ser på sin träning och utseende.
  • mrcool
    Anonym (male-man) skrev 2015-04-18 17:50:21 följande:

Va lite seriösa, klart hon inte behöver lägga ut bild (om hon inte absolut vill förstås). Det var en seriös fråga. Jag är nyfiken på hur K grrl ser på sin träning och utseende.

Jag sa inte att hon behöver. Det var bara ett önskemål. Du ville ju också se hur hon såg ut
  • Anonym (Nope!)

Nej, jag tycker inte det är snyggt någonstans, varken på kvinnor eller män.

• K grrl
    Studentpappa skrev 2015-04-18 17:42:16 följande:
    I min värld är bb:s aktivt tävlande, och det är knappt någon idé att ställa sig på scenen i knohults bymästerskap om du inte trycker. Undantag finns såklart och min åsikt om vem som är BB är säkert inte korrekt enligt ordboken. Men jag tränar på samma ställe och känner många aktiva BB:s och det är så vanligt med doping så det är snarare ett undantag med en grov 25-åring som inte trycker.

Det finns många snygga grova tjejer men inte när de står på en scen med jättehaka och nyvaxad överläpp.
    Jag förutsätter då att du tänker på klassisk bodybuilding, för är du för stor kan du ju inte tävla i t ex bikini. Nu är ju bikini det jag intresserar mig för och tränar för och det ger utrymme för mindre muskelmassa (i synnerhet på min längd) än både body fitness och klassisk bodybuilding, men är lik förbannat en bodybuildinggren.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-04-18 19:54:05 följande:
    Jag förutsätter då att du tänker på klassisk bodybuilding, för är du för stor kan du ju inte tävla i t ex bikini. Nu är ju bikini det jag intresserar mig för och tränar för och det ger utrymme för mindre muskelmassa (i synnerhet på min längd) än både body fitness och klassisk bodybuilding, men är lik förbannat en bodybuildinggren.
    Mina erfarenheter gäller såklart flest män, det är många på mitt gym som har som livsmål att vara tbk (tungbiffkriminell). Men obligatoriska dopingtester inför tex luciapokalen skulle innebära en tunn scen, jag läser mycket på dopingforumet på flashback mest för att det fascinerar mig och där blir man stundtals mörkrädd. Småttingar börjar med testo innan de köpt gymkortet, tidigare var det proteinpulver först kort sedan. Sen är det ju bara att kolla hur mycket skit som finns bland diverse halvkända fitnesspersoner, sen att många som jag känner till minst har torskat en gång ändrar ju inte min uppfattning. 

Nu är det gladiatorerna och där har väl knappast alla rent mjöl i påsen heller. Det är väl bevisligen ett gäng där också som torskat om jag inte minns fel. 
  • K grrl
    Anonym (male-man) skrev 2015-04-18 17:27:26 följande:

Jag har inte hållit på så länge, tyvärr - och dessutom åkte jag på en långvarig sjukdom i höstas som gjorde att jag tappade åtskilliga kilon - så jag har betydligt mindre muskelmassa än vad jag skulle vilja ha. 

Jag är smal och ser vältränad ut. Ungefär så. Min man beskriver mig som "atletisk", men jag är alltså inte speciellt stor (är 1.74 och har storlek 36). Jag har ganska välutvecklad rygg med tydlig muskeldefinition. Hm... hur ska jag säga? Det syns ju att jag är muskulös, om man jämför med en tjej som är i min storlek men som bara tränar cardio, framför allt på ryggen och armarna och axlarna och rumpan. Just nu mår jag väldigt bra i min form, jag bulkar och har bröst och rumpa och mjukhet, men är ändå smal med platt mage.

Hur jag ser på mitt eget utseende... Hm. Jag tycker att det är enormt kvinnligt, faktiskt. Innan jag började styrketräna hade jag ingen rumpa alls. Jag var tjejen som kunde ta av sig tajta jeans utan att knäppa upp dem. Nu får jag rätt mycket uppmärksamhet för den. Min midja ser mycket smalare ut för att jag har vältränad rygg. Jag var string bean jean, och nu har jag kurvor. Jag har dock otroligt svårt att bygga på benen.

Min främsta motivation... alltså, i dagsläget är det att utveckla i styrka faktiskt och ägnar mig en del åt styrkelyft snarare än estetiska mål. Estetiskt skulle jag vilja ha ännu tydligare X-form, framför allt mer vältränade ben och rundare axlar. 
  • OliviaP

Stor skillnad på kvinnor som tävlar i bodybuilding och tex bikini fitness. De sistnämnda ser sjukt kvinnliga och snygga ut. Bodybuilders ser ofta konstiga ut pga alla hormoner de trycker i sig...

• Anonym (male-man)
    K grrl skrev 2015-04-18 20:28:13 följande:
    Jag har inte hållit på så länge, tyvärr - och dessutom åkte jag på en långvarig sjukdom i höstas som gjorde att jag tappade åtskilliga kilon - så jag har betydligt mindre muskelmassa än vad jag skulle vilja ha. 

Jag är smal och ser vältränad ut. Ungefär så. Min man beskriver mig som "atletisk", men jag är alltså inte speciellt stor (är 1.74 och har storlek 36). Jag har ganska välutvecklad rygg med tydlig muskeldefinition. Hm... hur ska jag säga? Det syns ju att jag är muskulös, om man jämför med en tjej som är i min storlek men som bara tränar cardio, framför allt på ryggen och armarna och axlarna och rumpan. Just nu mår jag väldigt bra i min form, jag bulkar och har bröst och rumpa och mjukhet, men är ändå smal med platt mage.

Hur jag ser på mitt eget utseende... Hm. Jag tycker att det är enormt kvinnligt, faktiskt. Innan jag började styrketräna hade jag ingen rumpa alls. Jag var tjejen som kunde ta av sig tajta jeans utan att knäppa upp dem. Nu får jag rätt mycket uppmärksamhet för den. Min midja ser mycket smalare ut för att jag har vältränad rygg. Jag var string bean jean, och nu har jag kurvor. Jag har dock otroligt svårt att bygga på benen.

Min främsta motivation... alltså, i dagsläget är det att utveckla i styrka faktiskt och ägnar mig en del åt styrkelyft snarare än estetiska mål. Estetiskt skulle jag vilja ha ännu tydligare X-form, framför allt mer vältränade ben och rundare axlar. 
    Tack för ditt svar! Du verkar ha ett sunt avslappnat förhållande till träning och utseende. Att träna mer för styrka än för utseende låter sunt. Lycka till!

Vore kul att få ställa frågan till en sån där extrem-muskulös bodybuilderska, en sån där som förlorat all kvinnlighet från deffning (och ev. anabola), hur hon ser på sig själv och sina mål för träningen.
Svar på tråden Kvinnlig bodybuilders är det snyggt ?