• noclean

göra saker själv

E pappa till två barn 5 o 2 år gamla. Hoppas inte åldern har nåt o göra me frågan. Har en livlig diskussion med min fru att de inte e ok o hitta på saker själv, man får inte lämna familjen så hon får allt ansvar. Fyllde år nyligen o fick en biljett till bråvalla festivalen o de tog hus i helvete. Är de mig de e fel på att åka på den? Måste man sitta tillsammans o glo på varandra hela tiden?

• Svar på tråden göra saker själv
  • Drottningen70

Självklart har ålder på barnen mycket med saken att göra. Ju mindre barn, ju mindre frihet har man då det inte är lämpligt med hur mycket barnvakt som helst till mindre barn. Då får man försöka dela upp egentiden rättvist. Klart man kan åka på festival, men om fördelningen av er egentid är ojämn och det oftast är hon som åker på det fulla ansvaret för båda barnen medan du är ute på egentid är det klart hon lackar ur.

• Orkide

Jag gör nästan aldrig saker på kvällar. En tvåbarnsmamma på snart 29 år.. Men några gånger per år är jag ute. Ingen superfest utan äter gott o goda samtal. Sambon går ut nån gång med sina polare tar en öl eller har en spelkväll.

Tror din sambo är osäker. Var själv sådan för flera år sedan.

• Annelie 76

Jag tror nog det funkar bra att du går på festival om du kompenserar henne. Ta barnen en helg så hon kan åka på spa, ge henne sovmorgon första semesterveckan eller nåt annat HON vill göra. Ska du vara barnledig och fri så ge henne chansen att vara detsamma. Se också till att planera in saker tillsammans som alla gillar.

Svar på tråden göra saker själv