• jezzyca95

Vad såg ni på vul i v 7?

Ska göra vul om ett tag och kommer då va i v 6+5 ungefär. Ni som gjort vul däromkring vad kunde ni se? :)

• Svar på tråden Vad såg ni på vul i v 7?
  • Lindsey Egot the only one

Ingenting! Läkaren sa att han såg inte något och fick en tid tio dagar senare, då såg vi den lille rackaren och den var rätt för tiden och han sa att han borde ha sett det på första ul men allt beror på hur de ligger

• Det vackraste

Är det v7+ bör ett hjärta som pulserar kunna ses som ett snabbt blinkande. Annars en räka ungefär. :)

• Fridisen26

Här är mitt ultraljud från v 7 (6+5) kunde även både se ich höra hjärtljuden! Men tror att det är jätte individuellt! Och att det är alltid väldigt stor risk att man blir tillbaka flyttad trots att man haft koll på mens och ägglossning. Eftersom befruktningen kan ta upp till 10 dagar. Så om man inte ser ngt i V7 så kanske man inte är i rätt vecka!

• Ellonbellon

Vi såg en  grå, brusig prick och fick höra hjärtljud, såg också "hjärtslag" men det är mer en klump där man på mitten kunde de något som rörde sig.

Nu minns jag inte exakt när vi gjorde det men jag har för mig att det var ganska precis 6+4.

• johannaw
    jezzyca95 skrev 2015-04-19 21:28:15 följande:

Ska göra vul om ett tag och kommer då va i v 6+5 ungefär. Ni som gjort vul däromkring vad kunde ni se? :)

Måste fråga; har du/ni själv bokat in det ultraljudet, för att du/ni bara vill se/höra? Och vad kostar det då ungefär isåfall? 
    Vi har fått tid för inskrivning den 15/5 och kommer då vara i vecka 10 och även om man inte gör ett ultraljud då så känns det så himla långt fram. 
    Jag vill höra så att allt är som det ska vara därinne även tidigt i graviditeten..
  • jezzyca95
    johannaw skrev 2015-04-21 15:26:56 följande:
    Måste fråga; har du/ni själv bokat in det ultraljudet, för att du/ni bara vill se/höra? Och vad kostar det då ungefär isåfall? 
    Vi har fått tid för inskrivning den 15/5 och kommer då vara i vecka 10 och även om man inte gör ett ultraljud då så känns det så himla långt fram. 
    Jag vill höra så att allt är som det ska vara därinne även tidigt i graviditeten..
    Hade mensverk som strålade ner i benen och det kan vara tecken på utomkvedshavandeskap därför åkte vi in. Skulle tillbaka om 7-10 dagar och fick brev idag att det är dags den 29/4 för vul. Kommer då vara i 7+1 om jag räknade rätt. Det är gratis då jag är under 25 annars kostar det 250kr.
  • EJai

7+3 å va bara en svart fläck som läkaren kunde se hjärta på. Va sen på ul v 9+6 å kunde se en liten ????

Svar på tråden Vad såg ni på vul i v 7?