• superman9

Jeans gravid

Hej!

Jag är gravid i v 20 och får inte på mig några som helst jeans från garderoben då alla är med högmidja.

Jag saknar att använda jeans (mjukare jeans) och funderar nu på att köpa med lågmidja. Jag är gravid med första och kan inte sånt här alls.

Skulle ni rekommendera att köpa med lågmidja istället? Fast då kanske alla love hands och hela köret också bara väller över?

Är vanligtvis en 36/38 då är ju inte stor annars, men det finns ju lite att ta i i alla fall.

• Svar på tråden Jeans gravid
  • superman9

Aha, ska kika där! Hur är dom byxorna? Vill ju gärna ha tajtare byxor men som kanske är lite lösare kring magen, alternativt är väl om de har lågmidja om de är tajtare och kanske en mudd? Så svårt det här tycker jag..

• superman9

Okej! :) ska kika på h&m om jag hittar något där, tack så mycket för tipset! Glad

• En PantherTant

Hm mama superskinny brukar jag ha. Snygga, sköna och med tröjan på så ser de ut som helt vanliga jeans.

• vikarien

Körde med låga jeans fram till vecka 23, men sen var det inte skönt det heller!

Köpte också mammabyxor på hm, tyckte dom var värda sitt pris

Nu är jag i vecka 32 och tycker allt klämmer :-P går helst i mjukisbrallor med smock i midjan, köptes i Ullared för några veckor sen. Ursköna!

• hallonlakrits1

Jag fick sluta med mina jeans runt vecka 7-8 ungefär, tyckte det var en så obehaglig känsla när de satt så tajt vid magen. Sedan dess använder jag bara mjuka byxor (inte jeans) eller gravidjeans, för tack vare den breda mudden upptill så känns det mycket mjukare. Även låga jeans kan skära in ganska bra i magen när man sitter ner etc., men det är ju en smaksak, dock inget för mig.

• hallonlakrits1
    En PantherTant skrev 2015-04-20 10:50:09 följande:

Hm mama superskinny brukar jag ha. Snygga, sköna och med tröjan på så ser de ut som helt vanliga jeans.

Samma här, de jeansen funkar bra de dagar som man är sugen på jeans!
  • superman9

Väldigt tacksam för alla svar jag fått! :) Beställde ett par låga jeans men ska avbeställa dem och kika på h&m istället och se vad dem har att erbjuda. Annars får jag köra på tajts/leggings. Inte det finaste kanske men absolut mer bekvämt än jeans och jag är inte alls nån som använder mjukisbyxor så :)

• hallonlakrits1
    superman9 skrev 2015-04-21 10:01:31 följande:

Väldigt tacksam för alla svar jag fått! :) Beställde ett par låga jeans men ska avbeställa dem och kika på h&m istället och se vad dem har att erbjuda. Annars får jag köra på tajts/leggings. Inte det finaste kanske men absolut mer bekvämt än jeans och jag är inte alls nån som använder mjukisbyxor så :)

Kan även tipsa om alla mjuka och tunna byxor med "loose fit" som finns i butiker som H&M m.fl. just nu, som är som en blandning av mjukisbyxor och vanliga byxor. De brukar sitta lågt i midjan men mycket lösare än jeans, och de är jättesköna om man hittar rätt modell. De kan man också använda efter graviditeten (även fast jag köpt en storlek större än vad jag brukar ha) Glad
  • Kottex

Är i vecka 24 och använder jeans, låga/höga men har de inte knäppta. Har använt en hårsnodd som förlängning mellan knappen och knapphålet. Hittade ett skärp som jag använt idag så sitter byxorna uppe ;) Använder längre tröjor/tunikor/linnen osv. Fungerar bra men det börjar bli tajt :) annars leggins/mammabyxor.

• superman9
    Kottex skrev 2015-04-21 23:06:09 följande:

Är i vecka 24 och använder jeans, låga/höga men har de inte knäppta. Har använt en hårsnodd som förlängning mellan knappen och knapphålet. Hittade ett skärp som jag använt idag så sitter byxorna uppe ;) Använder längre tröjor/tunikor/linnen osv. Fungerar bra men det börjar bli tajt :) annars leggins/mammabyxor.

Önskar jag också kunde göra så. Tyvärr är det inte möjlig för mig. Alla mina jeans är höga och jag får inte ens igen dragkedjan för magen är i vägen.. Rynkar på näsan

Ska kika på h&m deras utbud. hittade även ett par på bubbleroom som var fina :) dock svårt med storlek. Men får chansa och skicka tillbaka om de inte passar :) 

• h81

HMs mammabrallor är underbara!

Tajta snygga som vanliga.. men med mudd upptill så man slipper nerkanande osköna braller..

Ångrar jag bara köpte.ett par..

Svar på tråden Jeans gravid