Söker personer till C-uppsats
Hej
Jag heter Annika och skriver under våren min C-uppsats i sociologi. Jag har valt att undersöka hur egenföretagare resonerat när de fördelat föräldraledighet med barnets andra förälder och vill därför komma i kontakt med och intervjua dig som har ett barn i åldern 1 - 7 år med en person av motsatt kön och där minst en av er hade ett eget företag som huvudsaklig inkomstkälla vid tiden för barnets födelse.
Intervjun är tänkt att göras tillsammans med den andra föräldern och beräknas ta ungefär en timme. Jag kommer fråga huvudsakligen om hur ni valt att fördela föräldraledigheten och varför ni gjort så. Intervjuerna kommer att spelas in och sedan transkriberas.
Deltagande i studien är frivilligt och kan när som helst avbrytas. Intervjuerna kommer att behandlas konfidentiellt och fingerade namn användas i den slutliga rapporten.
Om du passar in i beskrivningen och vill vara med kontaktas jag enklast per mail: ansi3125 at student.su.se. Känner du någon som passar in och kan tänkas ställa upp får du gärna förmedla kontakt.
Med vänlig hälsning
Annika
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-13 10:14
Jag letar fortfarande efter personer i stockholmsområdet att intervjua. Om det underlättar kan intervjun göras med bara den förälder som är egenföretagare.