• Rockabilly

    När ägglossnig med pregotime?

    Hej när fick ni äl med pregotime? hur stora var era äggblåsor när ni gjorde ultraljud?
    hade äggblåsa på 10 mm på dag 13, lite liten sa läkaren men hon trodde att den kanske kunde växa till sig lite senare.
    så ska ta blodprov imorgon dag 18 för se om haft äl.
    nån som haft äl senare med pregotime?

  • Svar på tråden När ägglossnig med pregotime?
  • varningsljus

    Min läkare sa att ägget släpper vid ca 20 mm. Jag har under denna cykel ätit min första kur pergotime. Jag var på ultraljud dag 12 då var min äggblåsa 12,5 mm. Min läkare sa att äggblåsan växer ca 2 mm per dag, ibland bara 1 mm per dag. Jag fick positivt ältest (cb som visade glad gubbe) dag 17 så äl bör ha varit dag 18.

  • varningsljus

    Min läkare sa att ägget släpper vid ca 20 mm. Jag har under denna cykel ätit min första kur pergotime. Jag var på ultraljud dag 12 då var min äggblåsa 12,5 mm. Min läkare sa att äggblåsan växer ca 2 mm per dag, ibland bara 1 mm per dag. Jag fick positivt ältest (cb som visade glad gubbe) dag 17 så äl bör ha varit dag 18.

  • macksan

    Jag hade ägglossning dag 14, samma dag som jag var på ultraljud. Hade då tre ägg på 20mm, 19mm och 17mm.

  • Solros78

    Jag får äl 3-4 dagar senare med pergotime jämfört med utan.

    Jag har varit på vul runt dag 12-13 och då har blåsorna varierat lite men mellan -6 och 21 mm då typ. De släpper när de är runt 20 mm.

  • Anonym (?)

    Dag 18 är tidigt för att ta progesteronprov. Det brukar vara tidigast dag 21. En vecka efter beräknad ägglossning.


    Rockabilly skrev 2015-04-20 14:15:19 följande:

    Hej när fick ni äl med pregotime? hur stora var era äggblåsor när ni gjorde ultraljud?

    hade äggblåsa på 10 mm på dag 13, lite liten sa läkaren men hon trodde att den kanske kunde växa till sig lite senare.

    så ska ta blodprov imorgon dag 18 för se om haft äl.

    nån som haft äl senare med pregotime?


  • Pimpinellan
    Anonym (?) skrev 2015-04-20 21:47:05 följande:
    Dag 18 är tidigt för att ta progesteronprov. Det brukar vara tidigast dag 21. En vecka efter beräknad ägglossning.
    Borde tas en vecka efter antingen VUL för konstaterad äl eller positivt äl-test när man tatt Pergo. Jag fick äl dag 18 som sagt-hade inte synts på blodprov dag 21.
  • Anonym (Ts)

    Så ni tror inte de syns på dag 18 om jag haft äl ?

  • Anonym (?)

    Om blåsan var 10mm dag 13 och den växer 2 mm om dagen och släpper vid 20 är det inte ens säkert att äl varit... Det du ska mäta är ju progesteronhalten som ökar efter äl och är som högst en vecka efter då ett befruktat ägg ska implantera. Om det är över ett visst värde vet man att ägglossning skett.


    Anonym (Ts) skrev 2015-04-21 01:29:33 följande:

    Så ni tror inte de syns på dag 18 om jag haft äl ?


  • Pimpinellan
    Anonym (Ts) skrev 2015-04-21 01:29:33 följande:
    Så ni tror inte de syns på dag 18 om jag haft äl ?
    Nej,det är alldeles för tidigt. Förstår inte alls varför du ska testa redan då. Ägget släpper som tidigast när blåsan är 20 mm,men det kan dröja mycket längre också. Jag hade en på 10 mm dag 11 en gång och fick äl dag 22.
Svar på tråden När ägglossnig med pregotime?