• kma

Hjälp har ingen aning om vilken vagn vi ska köpa? Tips!!!

Hej

Jag har kollat på barnvagnar nu i flera veckor och idag var vi på ultraljud och fick veta att allt ser bra ut så det är nu som jag för första gången kan slappna av och börja handla lite känner jag.

Jag har kollat på massa olika märken och modeller men kan inte bestämma mig eller tror att jag inte har sett den finaste/bästa vagnen än. Jag vill helst ha en blå eller beige vagn. Tycker dom är snygga men framför allt måste den va smidig och praktisk att både köra och fälla ihop då jag åker bil mycket och åker långa sträckor.

Maxpris är 7000:- inte mer än det. Så snälla alla överös mig med tips! Länka helst till hemsidor för jag blir inte klokare bara jag ser ett namn/modell på en vagn :) Hemsidor/butiker där det finns fina vagnar uppskattas mycket :)

• Svar på tråden Hjälp har ingen aning om vilken vagn vi ska köpa? Tips!!!
  • FresnoKiwi95

Vi har en Brio Go. Jätte bra vagn. Stor varukorg och bra stördämpning. Snygg också. Får plats i bagageluckan (vi har en toyota prius). Har inget negativt att säga om den :)

• Blondabelle

Det beror ju på vad du har för kriterier, ska den vara smidig, köras mest i stan eller på grusväg, ta liten plats i bilen osv. Gå och provkör en vagn på t ex babyproffsen och be om hjälp från kunnig personal :)

Jag har denna:

m.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/brio-go-2013-duo-paket-bright-blue-vitt-chassi.html

Är sååå nöjd med den! Smidig och lättkörd i stan, funkar även på grusväg, supersnygg i verkligeheten, bra kvalité och både sittdel och liggdel är rymliga och bra. Har bara bra att säga om den här vagnen :) Har även en emmaljunga men gillar min brio bättre.

• Blondabelle

.. Sen ett bra pris på den också!

• CarolinW

Vi är långa både jag och min man så vi körde på en britax go (brio go) . Bra sitt och liggdel, bra fjädring och lätt att köra. Stor varukorg och liten ihopfälld, samt att man slipper ta av delar för att fälla ihop den.

Köpte årets modell för 6000:- från lekmer.se Den kostar nu 7000:- för både sitt och liggdel men jag hade en rabatt på 15% när jag köpte deras gravidväska.

Nöjd med vagnen men barnet har ju inte kommit än så har inte fått köra den så mycket.

• Mijjan

Vad vill ni ha? Smidig stadsvagn eller stabilare för skogspromenader? Börja där. Sen hjul... Sen kombivagn eller nåt annat? 

Vi har inte hittat vår vagn men iaf kommit fram till stabil skogsvagn med fyra lufthjul. Vändbart handtag... Gärna så man kan sätta fast babyskyddet i vagnen också. Det har iaf gjort att vi kunnat sålla bort många vagnar :)

• Babysnow

Baby jogger Select! Kan göras om till syskon vagn sedan. Den ser stor ut men blir rätt liten ihopfälld. Smidig och stadig att köra.
    MASSIV varukorg!

Svart chassi och finn en denim sittdel som är jättefin!
    Bra täckande sufflett.

Passar både långa och korta personer. Jag är ca 150, mannen 180.
    Inge problem alls.

Svar på tråden Hjälp har ingen aning om vilken vagn vi ska köpa? Tips!!!