Foglossning jag känner mig värdelös!
Hej jag är gravid med mitt andra barn, försa barnet är 6,5 år.
för ca 1 månad sedan började en hemsk foglossning på allvar jag fick svårare och svårare att gå och göra saker. nu är et 8 v kvar och jag kan knappt gå jag vaggar mig fram väääldigt sakta men jag är envis och kämpar på. men det känns hemskt att inte kunna leka med min dotter. jag kan inte stå längre stunder, jag kan inte böja mig, kan inte sätta på mig strumpor själv eller tvätta fötterna osv. men det som är värst är att jag inte klarar av att göra roliga saker med min dotter det är en utmaning för mig att gå från soffan till toaletten vissa dagar. jag känner mig som en 80 åring fast jag är 30 år. jag är RÄDD och JÄTTELEDSEN. tänk om jag aldrig mer kommer att kunna gå och röra mig ordentligt. jag är annars en väldigt aktiv person som älskar att vara ute och röra på mig så att sitta still är ren tortyr för mig. ovanpå detta har jag en benlängdsskillnad på 8-30 mm så hoppas att detta inte bidrar till ytterligare lidande efter förlossningen.
har någon annan av er varit med om liknande foglossning så hemsk att ni inte kunde gå ordentligt?
vad hände efter förlossningen?
måste man gå till sjukgymnast eller kiropraktor efter förlossningen för att inte få problem resten av livet?
jag är i behov av tips och information...alla är välkomna. TACK!!!!