• Anonym (bipolär - typ 2)

Seroquel utsättningssymtom - hur länge?

Hej alla!

Jag har käkat seroquel depot 400 mg för ungefär tre månader. Nu har jag slutat det tvärt på grund av biverkningarna. Nu mår jag illa och sover för lite och dåligt. Jag undrar om någon av er har varit med om liknande och vet hur lång tid kommer jag att må så illa.Tack!

• Svar på tråden Seroquel utsättningssymtom - hur länge?
  • Anonym (t)

Min sambo mådde sämre i 2-3 veckor när han slutade med seroquel depot. Samma styrka.

Du ska helst inte sluta med den tvärt, men min sambo gjorde också det. 

• Anonym (Seroquel)

Ja fy fan, det har jag. Googla gärna på Seroquel om rena cowboyfasonerna när de prånglade och ut det läkemedlet på marknaden. Gick upp katastrofalt i vikt trots oförändrade matvanor, fick håravfall och förmaksflimmer på hjärtat. Rena rävgiftet. Ändå åt jag det bara i 3 månader precis som du. Det tog bortåt ett år innan utsättningssymtomen gav med sig. Dessutom sätter de som bekvämlighetsdiagnos bipolär typ2 på allt och alla nu för tiden verkar det som. Mina stressymtom med depression och sömnlöshet berodde på helt andra yttre faktorer än bipolaritet. Har inte ätit Seroquel nu sen 2010 och jag är inte det minsta bipolär, de yttre faktorerna som orsakade mitt mående är borta.

Omg hoppas att Anonym (t) har rätt om att det går över 2-3 veckor och inte ett år. Tack för svaren!

• Anonym (t)

Jag tror inte det tar ett år. Men klart man kan få tillbaka symptom som man hade innan också.

Min sambo är som han brukar, (ganska instabil, men han har iaf känslor tillbaka, nåt han inte hade på seroquel.) Det har gått 2 månader ca.

Det har gått ungefär fyra dagar nu och det känns redan MYCKET bättre. Har sovit bra inatt och illamåendet är typ över :)

• Anonym (b2)

Tog ca 1 v för mig för varje nedtrappning jag gjorde.

Men medicinen har räddat mitt liv. Utan den vill jag bara dö. Tar bort den av andra anledningar.

• Hellabella021

Ätit 900 mg devote på kvällen. Nu nere på 300. Tänker försöka trappa ur själv. Vaknade inatt med värsta huvudvärken. Illamående.

Svar på tråden Seroquel utsättningssymtom - hur länge?