Hustru skrev 2015-04-30 17:22:54 följande:
Tycker en man är otroligt generös mot sin fru om man tillåter dem att ha en älskare. Är man aldrig rädd att frun förälskar sig i älskaren och att den sociala kärnfamiljen försvinner. Händer det att ni någon gång älskar med frun ändå?
Tänkte bara säga att den bäste älskaren behöver definitivt inte vara den mest välutrustade mannen. För mig är sex bra om mannen jag älskar med njuter av min njutning och den kan man få på så många sätt.
Jag förstår din oro till viss del, kärlek och förälskelse är helt olika kemiska processer i hjärnan där kärleken till sin partner triggas av och på samma sätt som kärleken till sina barn, ingen är väll någonsin rädd att kärleken till sitt barn blir mindre eller försvinner bara för att man får ett till barn? Förälskelse däremot är triggad av dopamin och är tidsbegränsad så den går över, men det är lätt att som man känna sig åsidosatt under tiden.
Min erfarenhet är att frugan är extra sugen på mig runt sina träffar med sin älskare och att hon njuter av att jag uppmärksammar hennes upptrappade lust och livsglädje. Så för att svara på din fråga så är vi som nykära tonåringar dagarna efter hennes träffar.
Och hon håller med om ditt konstaterade om mäns storlek och av att det ger mer om åtrån lyser igenom...