• Bjorn Erik

Min fru har en älskare

Vi har varit gifta i snart 30 år. Alla barn är utflugna. Frun har högre sexdrift än mig. För några år sen sa jag halvt på allvar, halvt på skämt, att du borde skaffa dig en älskare. Tog flera år innan hon fråga mig om det var ok. Nu har hon en som kommer och hälsar på några ggr i månaden. Jag måste skriva att det är helt underbart för mig att hon har en.

• Svar på tråden Min fru har en älskare
  • Kärleksfull

Visst är det underbart att se lyckan hos frugan både innan och efter en träff med älskaren.

• Miss P
    Bjorn Erik skrev 2015-04-21 11:07:43 följande:

Vi har varit gifta i snart 30 år. Alla barn är utflugna. Frun har högre sexdrift än mig. För några år sen sa jag halvt på allvar, halvt på skämt, att du borde skaffa dig en älskare. Tog flera år innan hon fråga mig om det var ok. Nu har hon en som kommer och hälsar på några ggr i månaden. Jag måste skriva att det är helt underbart för mig att hon har en.

Finns det verkligen kvar kärlek mellan er??? Jag hade aldrig klarat av att min partner om jag nu hade haft någon att denne skulle ha sex med någon annan än mig.
  • Kärleksfull

Kärlek handlar om att ge, förutsättningslöst.

Så kärleken blir bara större och starkare av den totala öppenheten och tilliten till varandra.

• Bjorn Erik

Efter typ 25 mkt mkt hektiska å stressiga barnaår, bara njuter vi numera av att enbart rå om oss själva. Jag personligen vet väl om att jag inte är så bra som jag skulle kunna önska vad gäller sexluvet med hustrun ( verkligen inte särskilt "välhängd" mellan benen, och inte uthållig). Jag tycker hon är värd detta. Jag känner frun så väl att jag vet att det inte blir känslor inblandat i hennes äventyr med den andre mannen.

• Hustru
    Bjorn Erik skrev 2015-04-21 11:07:43 följande:

Kommer älskaren hem till er? Vill du veta när de träffas?

Visst måste det kännas bra att ha sitt vid sidan om förhållande med älskare godkänt av maken men det skulle vara konstigt om min man visste när jag träffat min älskare.
  • Kärleksfull
    Hustru skrev 2015-04-30 06:06:40 följande:

Kommer älskaren hem till er? Vill du veta när de träffas?

Visst måste det kännas bra att ha sitt vid sidan om förhållande med älskare godkänt av maken men det skulle vara konstigt om min man visste när jag träffat min älskare.

Min fru tycker det är en trygghet att jag vet. Ofta så både skjutsar och hämtar jag henne så hon kan ta ett glas vin med sin älskare.

Det är svårt att vara öppen i början men det är viktigt att prata om det så att båda känner sig trygga.
  • Hustru

Tycker en man är otroligt generös mot sin fru om man tillåter dem att ha en älskare. Är man aldrig rädd att frun förälskar sig i älskaren och att den sociala kärnfamiljen försvinner. Händer det att ni någon gång älskar med frun ändå?

Tänkte bara säga att den bäste älskaren behöver definitivt inte vara den mest välutrustade mannen. För mig är sex bra om mannen jag älskar med njuter av min njutning och den kan man få på så många sätt.

• Kärleksfull
    Hustru skrev 2015-04-30 17:22:54 följande:

Tycker en man är otroligt generös mot sin fru om man tillåter dem att ha en älskare. Är man aldrig rädd att frun förälskar sig i älskaren och att den sociala kärnfamiljen försvinner. Händer det att ni någon gång älskar med frun ändå?

Tänkte bara säga att den bäste älskaren behöver definitivt inte vara den mest välutrustade mannen. För mig är sex bra om mannen jag älskar med njuter av min njutning och den kan man få på så många sätt.

Jag förstår din oro till viss del, kärlek och förälskelse är helt olika kemiska processer i hjärnan där kärleken till sin partner triggas av och på samma sätt som kärleken till sina barn, ingen är väll någonsin rädd att kärleken till sitt barn blir mindre eller försvinner bara för att man får ett till barn? Förälskelse däremot är triggad av dopamin och är tidsbegränsad så den går över, men det är lätt att som man känna sig åsidosatt under tiden.

Min erfarenhet är att frugan är extra sugen på mig runt sina träffar med sin älskare och att hon njuter av att jag uppmärksammar hennes upptrappade lust och livsglädje. Så för att svara på din fråga så är vi som nykära tonåringar dagarna efter hennes träffar.

Och hon håller med om ditt konstaterade om mäns storlek och av att det ger mer om åtrån lyser igenom...
  • Ben66

TS
    Är det så att din fru använder honom som en levande sexleksak?
    Brukar du vara med och titta på?

Kärleksfull
    Har du pratat med din frus älskare, så att du vet hur han är som person?

Jag förstår er som beslutat er för att utvidga sexlivet för era kvinnor, men antar att ni gärna vill veta mer om den hon träffar och få höra om hur träffen var för henne?

• Kärleksfull

Hej Ben, nej jag har inte pratat med honom direkt, eller någon av de tidigare heller. Däremot indirekt via KiK och SMS. Däremot så har vi ju setts och hälsat när jag lämnar av frugan.

Angående hur mycket hon berättar och hur mycket som lyser igenom är väldigt olika. Ibland är hon väldigt pratsam och andra gånger bara i behov av att få sova, men någon form av bekräftelse på hur det var kommer alltid. I början var det viktigare med återkoppling på hur det var och gärna detaljrikt

• Ben66
    Kärleksfull skrev 2015-04-30 19:46:50 följande:

Hej Ben, nej jag har inte pratat med honom direkt, eller någon av de tidigare heller. Däremot indirekt via KiK och SMS. Däremot så har vi ju setts och hälsat när jag lämnar av frugan.

Angående hur mycket hon berättar och hur mycket som lyser igenom är väldigt olika. Ibland är hon väldigt pratsam och andra gånger bara i behov av att få sova, men någon form av bekräftelse på hur det var kommer alltid. I början var det viktigare med återkoppling på hur det var och gärna detaljrikt

Det låter trevligt.
    Har du själv upplevelser som ger dig något extra i livet?
  • Kärleksfull
    Ben66 skrev 2015-04-30 19:59:54 följande:

Det låter trevligt.

Har du själv upplevelser som ger dig något extra i livet?

Nej jag ger henne detta utan krav på motprestation eller liknande...

Och det är inget hon kräver att få heller, utan hon njuter av livet och jag njuter av det delvis genom henne...
Svar på tråden Min fru har en älskare