• multimamma

    Jag är gravid

    Hej!

    Det är helt overkligt! Jag plussade i dag. Skulle haft mensen idag, tänkte jag tar ett test. Haft så skumma känningar denna månad men trodde det bara var inbillning och önsketänkande. Nu kommer flera nervösa veckor och rädsla för missfall. Nu undrar jag hur ni skulle gjort. Jag har smörjt mig med progresterALL i flera månader, denna månad missade jag att smörja. Trodde att det kanske var därför jag reagerade så starkt och hade massa konstiga graviditetstecken. Om det visar tecken på graviditet så ska ju man fortsätta smörja, men nu har jag ju inte smörjt sedan förra ägglossningsomgången. Ska jag börja smörja nu igen då? Ett + är ett + även om man smörjt sig med progesteronkräm det kan inte vara någon hormonbugg va??

  • Svar på tråden Jag är gravid
  • LinneaSvea

    Grattis! Kan man inte börja smörja vid plus också för att öka progesteronet i kroppen och motverka missfall. Hur gammal är du? Jag kör kräm varje månad i hopp om ett plus men jag kanske ska strunta i det denna månaden!

  • Förväntanstid

    Grattis! Har du fler barn? Själv skulle jag gärna skaffa en trea om några år, vid din ålder, men jag får tyvärr nöja mig med de jag har, min kropp blir så sliten och jag jag får så ont när jag är gravid. Angående smörjningen så vet jag inte men det verkar ju som att din kropp fattat vad den ska göra utan också :)

  • multimamma

    Tack så mycket! :) Jag har två ungdomar som är 20 och 17 :) Så detta blir verkligen en sladdis. Tråkigt att du känner att du får hålla dig för att kroppen får ont :/ Hur gamla är dina barn?

  • Förväntanstid
    multimamma skrev 2015-04-22 18:08:06 följande:

    Tack så mycket! :) Jag har två ungdomar som är 20 och 17 :) Så detta blir verkligen en sladdis. Tråkigt att du känner att du får hålla dig för att kroppen får ont :/ Hur gamla är dina barn?


    Åh det är ju jättehäftigt med den åldersskillnaden på dem! Då kan du njuta av bebistiden nästan som om det var enda barnet. Om allt går bra, men det gör det ju oftast. Mina klättriga små vildar är 1 och 3 år så jag har mycket att uppleva än när det gäller ett vara förälder :)
  • multimamma

    Åh då har du ju alla underbara år framför dig :D Härligt! Jag levde med en man i många år som hade svårt att få barn så längtan har varit lång för mig även om jag och min "nya" man inte försökt så länge :) Så därav den stora åldersskillnaden. Jag har längtat efter barn i 15 år så nu hoppas jag allt går vägen :)

  • jalmj

    Grattis! Glad Plus Själv har jag misstankar om graviditet, ska ta test till helgen så får vi se..Flört

  • jalmj
    multimamma skrev 2015-04-22 19:08:07 följande:

    Tack så mycket :) Lycka till i helgen. Håller tummarna här!


    Tack!Glad
Svar på tråden Jag är gravid