• Skogabo

Hugg i bröstet

Hej, har i mellan 1-2 månader haft problem med kraftiga hugg i bröstet, oftast på höger sida men har även uppstått någon gång på vänster sida. Huggen blir värre om jag "andas" så tills huggen går över andas jag väldigt små andetag. Huggen sker oftast då till höger sida bakom bröstet lite mer åt mitten, men ibland även mer åt ryggen och ibland vid sidan. Igår fick jag ett mycket smärtsamt hugg som höll i sig kanske 25 sekunder. 10 sekunder in ungefär får jag en smärta strax under axeln på höger sida, sedan känns det som att min arm blir svag, tung, lite pirrig och det känns som ett tryck, det gör inte ont men känns mycket mysko. Känslan har suttit kvar idag, har tappat en macka och en tallrik för att jag är svag och fumlig i handen. Min hälsa överlag är riktigt kass! Min barnvakt lärde mig röka när jag var 6 år, övervikt, blodbrist, järn anemi, b12 anemi. zinkbrist, operationer för tarmvred, kroniska magbesvär, ibs, och vi ska inte ens prata om de psykiska besvären, you name it! Jag märker nu när jag skriver att jag får skriva om det mesta, jag har svårt att uttrycka mig rätt och jag skriver fel.. Whats wrong with me?? Jag är 28 år..

• Svar på tråden Hugg i bröstet
  • audio

Jag är ingen doktor, men sådana finns på vårdcentraler runt om i landet va?

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Skogabo

Ja det gör dom och om dom inte i många många år skulle skickat mig till psykologen och istället tagit några blodprover så kunde jag fått hjälp med många av mina problem mycket tidigare. Så det första jag gör är inte längre att gå till läkaren. Att bli misstrodd år efter år tär på en, spec när man sen stött på en läkare som tagit en på allvar och bevisat att kroppen är kass, och sen försvinner den läkaren..

• audio
    Skogabo skrev 2015-04-21 14:59:56 följande:

Ja det gör dom och om dom inte i många många år skulle skickat mig till psykologen och istället tagit några blodprover så kunde jag fått hjälp med många av mina problem mycket tidigare. Så det första jag gör är inte längre att gå till läkaren. Att bli misstrodd år efter år tär på en, spec när man sen stött på en läkare som tagit en på allvar och bevisat att kroppen är kass, och sen försvinner den läkaren..

Jo jag förstår, men läsarna på FL är sällan läkare.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Skogabo

Nej och jag begär inte att någon ska vara det, dom kanske är kunnigare än vad jag är inom detta ämne. På FL finns väl de flesta olika sorters människor, jag förväntar mig inte att alla som hänger i matlagningstråden är kockar..  

• kallag

Hej! Jag har haft det så i perioder främst när jag var tonåring. Har fått höra att det är i lungorna det gör ont. Någon sorts lungsäcksinflammation. Jag fick aldrig behandling för det, det gick alltid över efter ett par månader för att sedan återkomma igen. Nu var det säkert 10 år sedan sist.

• Skogabo
    kallag skrev 2015-04-21 15:06:35 följande:

Hej! Jag har haft det så i perioder främst när jag var tonåring. Har fått höra att det är i lungorna det gör ont. Någon sorts lungsäcksinflammation. Jag fick aldrig behandling för det, det gick alltid över efter ett par månader för att sedan återkomma igen. Nu var det säkert 10 år sedan sist.

Tack så mycket!! Jag ska läsa lite om det =)
  • Anonym (s)

Röker du, det är det första jag tänker på som har kol.
    Jag förstår din skepsis mot läkare, men det du beskriver kan var allt från ångest till hjärtat. 
    Och som nån sa, det kan vara en lungsäcksinflammation jag har också haft såna och dom kan göra rätt ont.
    Jag skulle om jag var du ändå bita huvudet av skammen och ta mig till en läkare för att få en bedömning. 

• Skogabo
    Anonym (s) skrev 2015-04-21 15:15:28 följande:

Röker du, det är det första jag tänker på som har kol.
    Jag förstår din skepsis mot läkare, men det du beskriver kan var allt från ångest till hjärtat. 
    Och som nån sa, det kan vara en lungsäcksinflammation jag har också haft såna och dom kan göra rätt ont.
    Jag skulle om jag var du ändå bita huvudet av skammen och ta mig till en läkare för att få en bedömning. 

Ok tack, min mamma hade kol, kommer ihåg när jag fick testa hennes inhalator hur skönt det var att andas efteråt.. Jo jag antar att det är dags för läkare snart, blir lätt att jag samlar ihop så mycket fel att det blir svårt att fixa sen.. 
Svar på tråden Hugg i bröstet