• Anonym (Sara)

Gratis toaletter i Stockholms innerstad?

Jag skulle vilja att vi använder denna tråd till att tipsa varann om gratis toaletter i Sthlm.

Jag har en sjukdom som gör att jag måste springa på toaletten en gång i halvtimmen. Eftersom jag inte jobbar och ekonomin är som den är så lider jag oerhört mkt av att inte hitta gratistoaletter. Jag bor i Sthlm och undviker därför att åka in till stan pga detta.

Lista gärna gratis toaletter i Sthlm här!

• Svar på tråden Gratis toaletter i Stockholms innerstad?
  • Anonym (Signatur)

Du menar där knarkarna ligger och silar????

• Anonym (Sara)
    Anonym (Signatur) skrev 2015-04-21 16:38:08 följande:

Du menar där knarkarna ligger och silar????

Helst inte, vanliga toaletter. Har ju inte råd att springa på toa hela tiden, så behöver gratisförslag. Annars hade jag gärna betalat.
  • Anonym (samma här)

Jag har IBS och lider också av att jag inte har smidig tillgång till toaletter när jag blir nödig (vilket kan komma väldigt plötsligt). Hoppas på bra tips i tråden!

• Anonym (Signatur)
    Anonym (Sara) skrev 2015-04-21 16:44:31 följande:
    Helst inte, vanliga toaletter. Har ju inte råd att springa på toa hela tiden, så behöver gratisförslag. Annars hade jag gärna betalat.
    Det var liksom det jag menade, gratis toaletter tar knarkarna i beslag. Därför kostar offentliga toaletter pengar att besöka.
  • Anonym (Sara)
    Vanillaextract skrev 2015-04-21 16:51:48 följande:

Det finns appar som visar närmsta gratistoalett i stockholm.

Tack!!
  • Betty Boop

PÅ biografer kan man alltid smita in på toa! Jag brukar gå på Filmstaden Sergel. Egentligen ska man ju använda koden som står på biljetten. Men det går alltid att smita in när nån annan går ut! Om det är mycket folk så märks det inte.

• Anonym (Biobesökare)
    Betty Boop skrev 2015-04-21 18:57:07 följande:

PÅ biografer kan man alltid smita in på toa! Jag brukar gå på Filmstaden Sergel. Egentligen ska man ju använda koden som står på biljetten. Men det går alltid att smita in när nån annan går ut! Om det är mycket folk så märks det inte.

Fast just Sergel har väl satt stopp för det genom att ha biljettkontrollen nedanför trappan nuförtiden.

TS, en del öppna kyrkor kan ha toaletter man kan gå på.
  • Betty Boop
    Anonym (Biobesökare) skrev 2015-04-21 19:06:07 följande:
    Fast just Sergel har väl satt stopp för det genom att ha biljettkontrollen nedanför trappan nuförtiden.

TS, en del öppna kyrkor kan ha toaletter man kan gå på.
    Näää, har de? Vilken osis! Förvånad
  • Anonym (--o-o-)

Har man en stor kjol på sig kanske man kan sätta sig på en papperskorg och dra den över?

Annars har skolor alltid gratis toaletter, om man ser ung ut, och universitet också om man är lite äldre (eller dagis om ser man väldigt ung ut).

• Anonym (Biobesökare)
    Betty Boop skrev 2015-04-21 20:03:31 följande:

Näää, har de? Vilken osis! 

Jepp, senaste gångerna jag varit där har de kollat biljetter vid trappan, men väl uppe behövs ingen kod till toan längre
  • Anonym (tips)

Mood-gallerian har jättefräsch gratistoalett. Gratistoa finns också i PK-huset en trappa ner mellan sushihaket och Scorett. Sedan kan man slinka in obemärkt på de flesta caféer också, speciellt Espresso House och liknande ställen. Jag brukar oftast erbjuda mig att betala en femma men i 95% av gångerna får jag gå gratis.

• Snygg kotlett

Pfff lycka till att hotta något gratis i Stockholm. Speciellt innerstan. Här kostar det att andas också!

• Anonym (gratis)

Jag har för mig att man har rätt att gå på toa på offentliga företags toaletter typ polis, försäkringskassan etc. Men jag hittade inget om det på en snabb googling nu...

• Duckan

Många kyrkor har toalett. Bl a Adolf Fredriks och Gustav Vasa kyrka har.

Svar på tråden Gratis toaletter i Stockholms innerstad?