• Leo123

Graviditetskollen - Tillförlitliga?

Finns det någon här som varit gravid och använt graviditetskollens tester?
    Har de stämt, eller har de visat falskt negativt?

• Svar på tråden Graviditetskollen - Tillförlitliga?
  • nygift

Jag har använt de. Dock så fort jag fick ett svagt streck så har jag använt mig av cb för att vara på den säkra sidan. De har aldrig visat falskt positivt för mig :)

• nygift

Har hört många som säger att de inte fungerar. Bästa tipset är nog cb när jag plussade så tog jag ett cb plus o sen ett cb digital :)

• nygift

Har hört många som säger att de inte fungerar. Bästa tipset är nog cb när jag plussade så tog jag ett cb plus o sen ett cb digital :)

• Fian88

Har fått en hel del spökstreck med dom, men nu vet jag hur dom ser ut så blir inte själaglad så fort jag ser en antydan till streck. Jag rekommenderar också cb men är man lite testberoende, som jag, så blir ju det lite för dyrt!

• isali

Graviditetskollens ÄL tester funkar! Jag testar hellre om jag är gravid med dom, för de ger då utslag för mig! Men CB skulle jag rekommendera alla gånger.

• Maliin1990

För mig fungerade deras stavar, men inte stickor. Är även mycket lättare att använda stavarna tycker jag.

• Pyret 85

Stickorna är urkassa. Visade knappt synbart streck med samma urin som jag fick ett starkt plus och gravid med cb plus och digital.

• RAM77

Ältest har funkat, stickor. Gravtest vet ej, aldrig fått plus med dem. Däremot beställde jag ältest därifrån för två månader sen, som inte kommit än, har hört av mig flera gånger, i början svarade de att testen var på g, nu svarar de inte alls!!! Rekommenderar inte graviditetskollen!!!

• Adjur

Jag använde graviditetskollens ägglossningstest (stickor) och blev gravid efter ett plus på dem. Plussade också med deras graviditetstest, både med stickor och stavar vad gäller gravtesten (testar ofta alldeles för mycket :)).

• Adjur

Dock måste jag tillägga att jag alltid har ett CB-test som jag testar mig med ifall jag plussar på stickor, då vet man 110% :).

• nygift

Oj Att de kan vara så olika jag fick aldrig utslag på äl så slutade med att jag köpte cb där med bästa märket tycker jag. Mest pålitligt :) men som sagt blir dyrt i längden jag köpte äl tester för 400 kr i månaden 10 st i en förpackning. Tog 9 månader innan jag blev gravid. O nu sitter jag här o väntar på att min son ska bli klar beräknad om snart 7 veckor :) :)

Svar på tråden Graviditetskollen - Tillförlitliga?