• Miras mamma

Syskonvagn, tips?

Hej! Jag och min man har en flicka som blir 3 i augusti och väntar vårt andra barn om 5 veckor. Vi funderar på hur vi ska göra med vagn. Behöver vi en syskonvagn eller räcker det med ståbräda? Ni andra som har barn i samma ålder, hur tänker ni? Om vi ska ha syskonvagn vill vi gärna ha en där man kan vända ligg och sittdelarna framåt eller bakåt. Nån som har tips på bra vagn?

• Svar på tråden Syskonvagn, tips?
  • Blicka
    Miras mamma skrev 2015-04-22 12:25:08 följande:

Hej! Jag och min man har en flicka som blir 3 i augusti och väntar vårt andra barn om 5 veckor. Vi funderar på hur vi ska göra med vagn. Behöver vi en syskonvagn eller räcker det med ståbräda? Ni andra som har barn i samma ålder, hur tänker ni? Om vi ska ha syskonvagn vill vi gärna ha en där man kan vända ligg och sittdelarna framåt eller bakåt. Nån som har tips på bra vagn?

Vi har valt en bugaboo donkey men vi kommer ha 22 mån mellan barnen. Hade syskonet slutat sova på dagen hade vi nog valt ståbräda. Vändbara syskonvagnar med rymliga sittdelar har jag tyckt varit omöjligt att hitta.
  • germany

Puffar på och hakar på trådstartarens undran Glad.

Storasyster blir prick 2 år när bebis kommer.
    Syskonvagn eller inte och vad i såfall undrar jag också?

Undrar också vilken sulky som är bäst om man vill kunna gå på annat underlag än asfalt (ska kunna fungera på grus och skogsvägar)? Det måste vara gummihjul / "luftgummihjul".

• aleakim

Bugaboo donkey är ju bra på så sätt att man kan göra om den till en enkelvagn vid behov. Lite väl dyr dock kan jag tycka om det visar sig att storasyskonet inte vill åka vagn mer. Vid tre år hade jag nog hellre satsat på en ståbräda, och en enklare sulky för de tillfällen då båda föräldrar är med och man kommer gå långt.

Vi kommer ha femton månader mellan våra, efter mycket klämmande och rullande ska vi köpa en basson duo. Var inställd på en emmaljunga först men den är både tyngre och större, och dessutom svårare att styra. Oerhört fin vagn dock så det är ju lite ledsamt.

W och liten i magen :)
Svar på tråden Syskonvagn, tips?