• emeliienicole

Någon mer som är trött på att vara gravid nu?

Hej!

Jag är nu gravid i v. 38 (37+2) och är så oerhört trött på att vara gravid nu. Vi väntar en liten pojke och jag tror att denna tröttheten beror mycket på att jag längtar så himla mycket efter att förlossningen ska starta! Letar tecken hela tiden och hoppas på att det ska sätta igång snart, blir lite deppig när jag tänker på att man kan gå över tiden, det är någonting jag absolut inte känner för, haha. Någon mer som känner såhär? 

Inatt fick jag menssmärtor i mensmagen och så hade jag en otrolig värk i ryggslutet, är det någon som vet vad det kan vara? Jag har även haft det hela dagen idag och det är alltså en konstant mensvärk jag har, den avtar aldrig om man säger så....den sitter där och molar hela tiden mer eller mindre. Bebisen rör sig också betydligt mer nu än innan dessa molande värkar började. Kan det vara så att det är ett tecken på att förlossningen är nära eller är det något helt annat? Detta är ju första gången och har inte haft några som helst mensliknande smärtor under graviditeten, har inte ens känt av sammandragningarna så jag vet verkligen inte alls hur något ska kännas...det oroar mig lite också. 

Finns det någon mer än jag som annars vill klaga/dela med sig/prata lite om denna sista tiden så varsågod, skriv på!! Skulle vara skönt att veta om att man inte är ensam om dessa tankar! :)

• Svar på tråden Någon mer som är trött på att vara gravid nu?
  • tantgrön

Hej! Jag känner precis likadant, jag hoppas att jag ska föda för tidigt och vill inte ens tänka tanken att man kan gå över två! Veckor innan dom vill starta en igångsättning. . Jag är v.36+5 och har två barn sedan innan som är födda inom två dagar från v40+0 så det känns naivt att tro att det skulle gå fortare nu men jag känner inte att jag klarar 3.v till..

Hoppas för din skull att det är tecken på att förlossningen närmar sig men tyvärr kan man ju ha ont/förvärkar ganska länge innan det sätter igång... :/

• emeliienicole
    tantgrön skrev 2015-04-23 12:35:09 följande:

Hej! Jag känner precis likadant, jag hoppas att jag ska föda för tidigt och vill inte ens tänka tanken att man kan gå över två! Veckor innan dom vill starta en igångsättning. . Jag är v.36+5 och har två barn sedan innan som är födda inom två dagar från v40+0 så det känns naivt att tro att det skulle gå fortare nu men jag känner inte att jag klarar 3.v till..

Hoppas för din skull att det är tecken på att förlossningen närmar sig men tyvärr kan man ju ha ont/förvärkar ganska länge innan det sätter igång... :/

Hejhej!!

Ja, eftersom du har 2 barn sen tidigare så har du ju lite att gå efter iallafall...du vet ju också hur det ska kännas, haha! Fick idag bekräftat av min barnmorska att min lille gosse ville vara lite trotsig och vända på sig, så nu ligger han i säte...så på måndag ska jag göra ett vändningsförsök men tror att jag kommer få åka in till förlossningen tidigare (någon gång under helgen), då min värk bara blir starkare ju längre tiden går.. :/ åh, allt ska då krångla!!

Hoppas på att detta barnet kommer lite tidigare för dig iallafall, det är tröttsamt att känna att man inte orkar mer men att man inte har något annat val liksom.. :)

• tantgrön

Nä men fy, min vänder sig och krånglar också.. men då är det nog på g om det blir starkare :) men åk in i tid, till förlossningen om det sätter igång innan då kan dom ibland vända busungen. Har man värkar för länge kan den ju sätta sig "fast" i säte. Mitt mellan barn var likadan och snurrade så den gången blev jag igångsatt för att hon skulle komma "rätt"..

Lycka till :)

• emeliienicole
    tantgrön skrev 2015-04-23 15:40:19 följande:

Nä men fy, min vänder sig och krånglar också.. men då är det nog på g om det blir starkare :) men åk in i tid, till förlossningen om det sätter igång innan då kan dom ibland vända busungen. Har man värkar för länge kan den ju sätta sig "fast" i säte. Mitt mellan barn var likadan och snurrade så den gången blev jag igångsatt för att hon skulle komma "rätt"..

Lycka till :)

Haha ja, han har tyvärr fastnat i säte så efter helgen nu så blir det att åka till sjukhuset och boka tid för kejsarsnitt, det finns inte i min värld för tillfället att föda vaginalt i säte :)
  • tantgrön

Hej! hur har det gått? Har du fått din efterlängtade bebis nu?

Hoppas allt gått bra!

• nygift

Är gravid i vecka 34 o så sjukt trött på att vara gravid. Har börjat få mensvärk de senaste dagarna kommer o går sammandragningar rätt ofta. Super mysigt o känna hur han rör sig men nu får tiden gå fortare så jag kan få klämma ut han ist :) hoppas de går bra för alla :)

• emeliienicole
    tantgrön skrev 2015-05-04 15:31:01 följande:

Hej! hur har det gått? Har du fått din efterlängtade bebis nu?

Hoppas allt gått bra!

Hej!

Han tittade ut 5 maj, med kejsarsnitt då.. 2986 gram och 49 cm lång, åh så fin han är! Vilken känsla...har som du märkt inte varit så aktiv här, det har varit fullt upp, haha! :)

Hur har det gått för dig??

• emeliienicole
    nygift skrev 2015-05-04 15:38:16 följande:

Är gravid i vecka 34 o så sjukt trött på att vara gravid. Har börjat få mensvärk de senaste dagarna kommer o går sammandragningar rätt ofta. Super mysigt o känna hur han rör sig men nu får tiden gå fortare så jag kan få klämma ut han ist :) hoppas de går bra för alla :)

Hur har det gått? Har det tittat ut någon bebis än? Min tittade ut 5 maj, åh vilken känsla! :)
  • nygift
    emeliienicole skrev 2015-05-25 12:17:35 följande:

Hur har det gått? Har det tittat ut någon bebis än? Min tittade ut 5 maj, åh vilken känsla! :)

Åh vad mysigt. Ingen bebisen här inte gick in i vecka 37 igår massa sammandragningar o han ligger till rätta med än vill han inte titta ut tyvärr
  • tantgrön

Hej! jo jag fick en flicka i fredags, 6 dagar över BF men allt gick bra. Hon är helt underbar. Jag ammar konstant känns det som skönt att mannen är hemma, jag hinner inte mycket nu..

• nygift

Grattis till era små :) längtar som en galning efter våran prins. Har haft sjukt mkt sammandragningar o börjat få ont i ryggen smärtsamt. Hur startade eran förlossning? Så svårt o veta när de är på g

• fr0kenandersson

Wow, trött i redan vecka 38. Du har tur om du inte går över för hur ska du orka det? ;)

Själv har jag gått över tip dagar, imorgon bokas igångsättningen inom en vääääldigt snar framtid. Tar första bästa tiden :P

• nygift
    fr0kenandersson skrev 2015-05-26 08:17:19 följande:

Wow, trött i redan vecka 38. Du har tur om du inte går över för hur ska du orka det? ;)

Själv har jag gått över tip dagar, imorgon bokas igångsättningen inom en vääääldigt snar framtid. Tar första bästa tiden :P

Jag gör allt för att de ska komma igång sjukt ont i ryggen två dagar nu håller jag tummarna orkar inte vara gravid längre haha. Hoppas du får en tid fort :)
Svar på tråden Någon mer som är trött på att vara gravid nu?