• jennfy81

    Vill ha fler barn men maken vägrar

    Hej! Jag har ett stort problem som även är nått jag mår fruktansvärt dåligt över och har enorm sorg i hjärtat över. Jag vill så gärna ha ett barn till. Jag känner mig inte klar och längtar hett och innerligt efter en liten bebis att får rå om igen. Min make vägrar i sten då han säger sig vara färdig med fler barn. Han har två döttrar med mig och två söner sedan tidigare. Jag har alltid respekterat och lyssnat till hans vilja när det gäller att skaffa barn men nu är jag innerligt trött på att det ska vara efter hur han jämt vill ha det. Han satt tillsammans med en av mina bästa vänner och sa att några fler barn blev det inte nått mer och jag skulle respektera hans vilja. Min bästa vän satt och höll med honom och sa att jag skulle vara nöjd med dom barn jag har. Och jag är visst otroligt glad, stolt och nöjd över alla fyra och älskar dom mer än livet självt. Men nått fattas och jag längtar så förfärligt efter 1 barn till. Jag är 34 år så jag har ju inte så många år på mig kvar. Jag är så innerligt trött på att aldrig få ha nått att säga till om. Jag vet att kanske ingen kan hjälpa mig med detta men ja jag ville bara skriva av mig. Nån fler som är i en liknande situation som mig och har några tips och råd om hur man stänger av barnlängtan?

  • Svar på tråden Vill ha fler barn men maken vägrar
  • nevermind

    Jag är din man i den här storyn... Tjata inte. Han kommer förhoppningvis aldrig ändra sig. Vill du verkligen ha barn med någon som inte till 110% vill?

  • Donum
    nevermind skrev 2015-04-23 04:38:20 följande:

    Jag är din man i den här storyn... Tjata inte. Han kommer förhoppningvis aldrig ändra sig. Vill du verkligen ha barn med någon som inte till 110% vill?


    Fast vad innebär 110% egentligen?

    Min man och jag kom överens om att avvakta med diskussionen om ett tredje barn till 2015. Han ville inte ha fler barn, jag kunde inte säga detsamma. Inte så att jag just där och då längtade efter ett till barn men så att jag insåg att det skulle kunna komma dithän och att vår relation förmodligen inte skulle hålla då. Strax efter vår överenskommelse blev jag oplanerat gravid. Att maken inte ville ha fler barn har inte påverkat hans föräldraskap någonting. Han fällde en tår vid förlossningen av henne också och gläds åt det mirakel hon är. Så vad tänker du händer om man får barn med någon som inte vill till 110%?

    TS - du behöver reda ut om ett till barn är en deal-breaker för dig.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Vill ha fler barn men maken vägrar