• Donizetti

Manipulerad av katter

Det är inga som helst problem, vill bara veta om det finns någon igenkänningsfaktor i hur man kan bli manipulerad av sina katter.

Mina katter har redan fostrat mig till att ge dem goda och framförallt omväxlande måltider. De sitter på sin matbänk och tittar uppfordrande på mig och som deras lydiga slav jag är serverar jag dem förstås.

Så igår satt de där på sin matbänk och tittade anklagande på mig och jag hastade att hämta en burk Gourmet gold. Sen sansade jag mig och kastade en blick på matbänken. Inte mindre än 6 skålar med mat stod framme redan, två med olika sorters torrfoder och tre med olika sorters mjukmat!

Finns det någon annan kattägd som känner igen sig?

• Svar på tråden Manipulerad av katter
  • Speakers Corner

Ja, jag känner igen mig. 

Fast här är det en liten terrierdam som har ett sätt att vrida oss runt sin lillklo.
    Hon vet precis hur hon ska få oss att göra som hon vill och hon lyckas till en viss gräns förstås.
    Men vadå, vi har henne för att ha nån att skämma bort, hon är hittehund som en gång var övergiven och letade mat på sopstationen och hade lärt sig dra gamla tidningar över sig för att inte frysa, något vi upptäckte när tidningarna försvann från kassen med returtidningar.
    Det har hon slutat med nu, nu vet hon att det finns bättre saker att dra över sig och göra kojor av.
    Mattarnas täcken t ex.
    Vi tycker hon gott kan få bli en liten omhuldad, trygg och bortskämd terrierdam nu, efter det hon gått igenom. 

• Donizetti
    Speakers Corner skrev 2015-04-23 10:44:32 följande:

Ja, jag känner igen mig. 

Fast här är det en liten terrierdam som har ett sätt att vrida oss runt sin lillklo.

Hon vet precis hur hon ska få oss att göra som hon vill och hon lyckas till en viss gräns förstås.

Men vadå, vi har henne för att ha nån att skämma bort, hon är hittehund som en gång var övergiven och letade mat på sopstationen och hade lärt sig dra gamla tidningar över sig för att inte frysa, något vi upptäckte när tidningarna försvann från kassen med returtidningar.

Det har hon slutat med nu, nu vet hon att det finns bättre saker att dra över sig och göra kojor av.

Mattarnas täcken t ex.

Vi tycker hon gott kan få bli en liten omhuldad, trygg och bortskämd terrierdam nu, efter det hon gått igenom. 

Alla mina katter är också omplaceringskatter som kommit till mig i vuxen ålder. Det är inga raskatter utan helt vanliga huskatter som fått en andra chans. Och tagit den och tar ut svängarna rejält
  • Anna74a

Känner igen, katter är mysiga och roliga när någon annan äger dem.

Svar på tråden Manipulerad av katter