• Penida

Varför är ofta trådar som rör forumet stängda för svar?

Läste precis denna tråd
    www.familjeliv.se/forum/thread/75202370-sokes-medlemmar-som-vill-ge-oss-asikter-gallande-forumet

Jag har en del åsikter men bor inte direkt nära huvudstaden och jag gissar att vi är fler på detta forum som ej gör det men har något att säga? Jag tänkte svara i tråden och fråga om de inte uppskattar annan feedback men nej såklart, den var stängd för svar. Känns något typiskt familjeliv, varför inte inkludera alla medlemmar om det så är via via mail eller IRL?

Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Varför är ofta trådar som rör forumet stängda för svar?
  • Penida

Och så riktade sig tråden såklart bara till mammor, alla pappor då eller alla kvinnor eller män som inte har eller vill ha barn? Det är väl lika mycket i deras intresse eller?

Avskyr CIO-metoder
  • Aniiee

Jag såg den också, och blev faktiskt så pass lack att jag LÄT BLI att starta en tråd om det hela. Men, men, här är mina tankar om den tråden:

Den är överflödig från början. Det finns redan en rad trådar från forummedlemmarna om vad de/vi tycker om FL. De trådarna uppmärksammas dock inte.

Varför skulle man vilja träffa folk IRL, i Stockholm dessutom, för att prata om ett internetforum. Det görs naturligtvis bäst på det aktuella forumet eventuellt med hjälp av någon enkät eller så. Jag anar här ett "Vi vill träffas så du inte vågar säga vad du egentligen tycker".

Varför bara mammor och blivande mammor? För att de är lätta att köra över eller? Eller finns ett faktiskt syfte med att vända sig till mammor? Barnrelaterade funktioner som man vill testa/titta på?`SKRIV DET i så fall. Och varför får isf inte pappor vara med?

VARFÖR ÄR TRÅDHELVETET LÅST? Luktar återigen "Vi vill inte veta vad du tycker egentligen, vi vill bara ha lite spel för gallerierna så folk ska sluta klaga" (för klagar gör vi ju friskt.....

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Penida
    Aniiee skrev 2015-04-23 22:56:31 följande:

Jag såg den också, och blev faktiskt så pass lack att jag LÄT BLI att starta en tråd om det hela. Men, men, här är mina tankar om den tråden:

Den är överflödig från början. Det finns redan en rad trådar från forummedlemmarna om vad de/vi tycker om FL. De trådarna uppmärksammas dock inte.

Varför skulle man vilja träffa folk IRL, i Stockholm dessutom, för att prata om ett internetforum. Det görs naturligtvis bäst på det aktuella forumet eventuellt med hjälp av någon enkät eller så. Jag anar här ett "Vi vill träffas så du inte vågar säga vad du egentligen tycker".

Varför bara mammor och blivande mammor? För att de är lätta att köra över eller? Eller finns ett faktiskt syfte med att vända sig till mammor? Barnrelaterade funktioner som man vill testa/titta på?`SKRIV DET i så fall. Och varför får isf inte pappor vara med?

VARFÖR ÄR TRÅDHELVETET LÅST? Luktar återigen "Vi vill inte veta vad du tycker egentligen, vi vill bara ha lite spel för gallerierna så folk ska sluta klaga" (för klagar gör vi ju friskt.....

Tack! Du förstår precis vad jag menar!
    Jag tänker också enkät. Förstår inte alls varför man måste träffas egentligen? Det känns lite som du säger.
    Jag irriterrar mig galet mycket på att allt i stort sett (trådar, tävlingar) är riktat till mammor från familjelivs sida, det finns så många andra som inte bär "titeln" mamma som hänger här som är en lika stor del av detta forum, varför uppmärksammas inte dessa personer?
    De vill uppenbarligen bara ha enskilda mammors åsikter som råkar på bo rätt plats och vill träffa dem, jag skulle vilja säga att det är heldumt att utgå från det när man gör förändringar (om det ens är tanken?) med tanke på att det finns människor i alla kategorier på detta forum i alla delar av landet.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Ingen mer som funderat på detta och har en tanke?

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Varför är ofta trådar som rör forumet stängda för svar?