• Nadjis

Roliga tips till bordsdekoration!

Vill ha kul tips på dukning och dekoration till bordet.. Alla tips är välkommna!!!!

• Svar på tråden Roliga tips till bordsdekoration!
  • Dino78

Har iofs inte mycket att hänga i julgranen men på julafton blev jag stolt över min fina dukning iaf!

Jag hade vita dukar (ska jag vara ärlig äger jag inga såna men vita lakan fungerade det med! ) och så slängde jag ut små paljettstjärnor (röda, men det finns ju i alla möjliga färger och former). Det såg (i mina ögon) fint ut iaf!

• Nadjis

Man kanske kunde hitta ljusblå stjärnor då! TAck!
    Fler tips?!

• Lioness

Ett tips!

Ha en fin, gärna enfärgad duk, lägg sedan en längd i mitten av aluminiumfolie, dekorera med passande tillbehör; frukter, grönsaker, ljus... Listan kan bli lång!

Hoppas du förstår hur jag menar, säg till annars...!

Lioness

• Nadjis

Ja då blir ju dukningen lite roligare! Tack!
    någon som vet tåliga blommor som kan stå fina över natten?

• Medde

Nu är ju gerberor fina tycker jag.
    Åh min favvo blomma ranunklar, som små pioner... Underbara snittblommor

• Tbulle

Använd dig av oasis och tex krysantemum. Du kan förma oasisen som du vill och täcka den helt med krys. Tex fyrkanter, pyramider, bollform eller kanske en bokstav.

Annat tips: använd bambupinnar, knyt ihop tre stycken med ett fint band/bastband lägg ovanpå ett fat med vatten och blad eller blomblad i.

• Havsjungfrun

Vi hade vita dukar. En smal pappskiva täckt med aluminiumfolie på mitten där vi dekorerade med enris. Runt omkring och i enriset lade jag små guld- och silverstjärnor. Om det är vinter och mörkt kan man ha små ljusslingor i också. Sedan hade fick vi en oasis med blommor av sonens morföräldrar som vi hade i mitten, urfint! (I oasisen, som vi fick dagen innan, fanns det bl.a. murgröna, gula rosor, blå anemoner och vita prärieklockor. Det gröna är fint idga nästan två veckor sedare.)

• strimma21

Puffar lite, vill också har tips på fina dekorationer till bordet.

• Flissi

Använd glaspynt eller sten, akvariesten, runda små glasstenar/nuggets finns i alla möjliga färger. Lägg ut på duken tex i mitten som en rand & ha värmeljushållare i glas emellan (tex de små runda från Ikea) Glasnuggets kan man oxå använda som underlägg till varma grytor mm.
    Man kan oxå lägga glasnuggets i glasskålar hälla vatten över ha en liten grön kvist i & flytljus på det.

• Maggizz

Har namnfest för min dotter nu på lördag. Täknte köpa billigt fodertyg och ha som duk och ha en löpare i spets (typ en snutt av IKEA's ALVINE eller dyl.), Små skålar med vatten där det flyter en blomma (typ ranunkel el gerbera), små ljuskoppar med värmeljus.

• smulan62

Jag gjorde som små babyskor av kartongpapper och sidenband som snören och hade på borden. Blev super!! Finns instruktioner hur man gör i boken Fest och Färger Kreativa ideer med papper, dekorationer och pärlor. Författare: Gitte Schou Hansen

• Sarabi

smulan62, har du några bilder på babyskorna? Eller kan du möjligtvis kortfattat berätta hur du gjorde? Låter så sött!!

• Alison

Har oxå bild i mitt galleri på vår "pojkdukning"

/ Alison - störst bäst och vackrast
Svar på tråden Roliga tips till bordsdekoration!