Gastric bypass gå ner i vikt innan operationen?
Hej
Någon som vet eller har varit med om att inte lyckas gå ner i vikt innan operationen vad händer ?
Hej
Någon som vet eller har varit med om att inte lyckas gå ner i vikt innan operationen vad händer ?
Levern kryper inte och dom kan antingen inte göra det eller så vill dom inte göra det för att det är farligare för patienten då. Det är mina gissningar.
Operationen blir inställd.
ja måste gå ner 2- 3 kilo innan nästa vecka :(
ja måste gå ner 2- 3 kilo innan nästa vecka :(
Till onsdag :(
Behöver snabbt gå ner 2-3 kilo är rädd att dom inte tar emot mig
Till onsdag :(
Behöver snabbt gå ner 2-3 kilo är rädd att dom inte tar emot mig
Varannan dag äter du 500 kcal och varannan dag mellan 1000-1500 kcal. Då är du av med minst 5 kg innan onsdag.
Ät inget innan klockan 9 på morgonen och ingenting efter klockan 5 på kvällen.
AK hur lyckades du gå ner så snabbt vad åt du?
Jag kör på naturdiet men eftersom jag har min röda vecka så tycker jag att vågen visar mer och ja vet att man går upp under röda veckan
Man ska leva på lågkaloriekost ett par veckor innan. Ex modifast, nutrilett osv, ca 500-700 kcal per dag.
Detta görs främst inte för att Man ska gå ner i vikt utan för att levern ska krympa ( den töms på fett då man äter så)
Levern måste bli mindre annars kan de inte genomföra operationen med titthål och risken är att operationen ställs in.
Man behöver inte gå ner i vikt! Huvudsaken är att man går på flytande fyra veckor innan op för att avfetta levern så att de ser bättre vid op.
jag väger 87 kg och är 165 cm och det ända dom sa är att ja ska gå ner 2-3 kg och är det NÅGON som inte lyckats gå ner de kilon som man blev tillsagt att göra vad hände med er tog dom ändå emot er?
Man behöver inte alls gå på flytande innan på. Jag körde med vanlig mat fram till dagen innan och det gick alldeles utmärkt.
Ta det lugnt TS, du har säkert bara samlat på dig vätska under mensen.