Plötsligt tål jag inte hur han andas...
Det här är riktigt sjukt jobbigt faktiskt...
Jag har alltid, så länge jag kan minnas, haft helt sjukt svårt för LJUD. Troligen har jag väl någon bokstavs-kombo-problematik, men det intresserar mig helt ärligt inte att gå och få någon sorts diagnos utan Lösningar.
I alla fall - jag har alltid hemskt svårt för ljud. Speciellt kroppsljud, typ smaskande, suckande, harklingar, svälj-ljud, snorande, och ljudlig andning - och snarkningar.
Upp till för drygt en vecka sen har det här inte varit något problem med min sambo (vi har bott med varann i strax över 1.5 år nu) men så bara helt plötsligt så stör det SKITEN ur mig när han andas! Speciellt genom näsan - det låter För mycket, som om han typ Pressar ut luften. Jag har inga problem (hittills) med när han snarkar dock - men det kan ju komma vilken dag som helst, det med :(
Jag har varit så JÄVLA glad att det funkat så bra hittills, för vanligen sitter jag verkligen med hörlurar dygnet runt för jag KAN inte hantera att folk andas och smaskar och suckar och har sig - det går inte att förklara, jag blir liksom bara galen :(
Och nu, efter 1.5 år, så har min sambos andning börjat störa mig. Och han förstår ingenting och är ledsen och tror att jag inte tycker om honom längre, men så är det inte - det är bara så att ljudet gör mig galen...
Vad gör man? Finns det medicin eller lobotomi för det här?
Hypnos? Någon som hört talas om det här förr? :/
Jag inser ju att chansen är Minimal att det finns någon med samma problem här, så troligen kommer jag ju bara få en drös folk som anser att jag ska "skärpa" mig eller att detta på något sätt måste innebära att jag inte tycker om honom mer - har man inget bättre än någon av de två (felaktiga) slutsatserna att komma med så kan man egentligen lika gärna låta bli att slösa sin (och min) tid.
Tack.