• NinaFina

40-årsfest med tema "Glitter och glamour"... Tips och råd behövs!!

Jag fyller 40 i vår och hade tänkt fixa en liten fest med tema "Glitter och glamour". Men nu får jag totalt hjärnsläpp, jag kommer inte på nånting hur jag ska göra. Alltså dekorationer (vi hade tänkt hyra ett partytält i trädgården av praktiska skäl), enkel bjudmat (hade först tänkt bjuda på små piroger och små-tilltugg som parmaskinka osv, men kom på att det är ju inte så himla glamouröst... ) osv...

Ni har ju alltid så himla bra tips så jag litar på att det är nån som har lite bra tips till mig!

Tack på förhand!

• Svar på tråden 40-årsfest med tema "Glitter och glamour"... Tips och råd behövs!!
  • NinaFina

Nämen? Nån måste val ha nåt konkret att komma med??FörvånadFlört

• SVejsan

Glitter och glamour

Borde man inte kunna köra Cocktailparty-stuk och ha snittar, eventuellt kan man få tag på små mingelhållare att fästa på tallrikarna för vinglasen. Försök att fynda upp er på lite julgransprylar typ glittriga girlanger (skippa dock grönt och rött), guld och silver kanske?. Ha gärna svart eller skira tygsjok som bas...
    Självklart så skall ett antal spegelbollar belysas för stämningen.

Har man glitter och glamour i trädgården så bör man tänka på "klackvänligheten" tror jag. Inget glamoröst med att tvingas på med doc martens-kängor

Få se om det finns något mer man kommer på ...

• mosterYster

Kandelabrar på borden
    Guld och silverpaljetter att strö ut på borden (finns olika former och storlekar)

Mat att bjuda på - tja, jag tycker att det är lyxigt med lite arbetade tilltugg av olika slag. Krustader med kräftstjärtar, rödlök och löjrom, små toasts med någon god röra och en liten dekoration på varje, parmalindad chèvre, tunnbrödssnittar med lax och pepparrotsvisp... osttärningar på tandpetare med oliv/vindruva... massor av olika små godsaker - tänk bara på att göra vissa av dem något större och matigare, annars kan folk äta hur mycket som helst utan att det tar stopp... Ifall du gör två sorters större tilltugg (BLT - bacon, sallad, tomat, majonnäs mellan två vita brödskivor - eller kycklingspett eller Club Sandwich, för att ta några exempel) så känner sig folk mättare av en sådan än av 4 mindre, märkligt nog.

Att dricka - naturligtvis mousserande vin, gärna champagne men det blir kanske väl kostsamt, cider till de som önskar alkoholfritt. Och bubbelvinet ska flöda! Köp massor av is från McDonalds och lägg i en stor balja, däri ska champagneflaskorna ligga. Det ser jätteglammigt ut!

Ja, det var några idéer, jag vill också ordna fest! Nuuuuu!

• NinaFina

Oj tack för de tipsen! Jättebra! De ska jag ta till mig! *börjar planera* Skrattande

NinaFina festfixare
  • NinaFina

Nån annan med fler tips?Glad

Svar på tråden 40-årsfest med tema "Glitter och glamour"... Tips och råd behövs!!