• Anonym (Masserad)

Ont efter massage?

Har aldrig tidigare varit på massage så jag vet inte riktigt om det här är normalt? 

Kort story: Jag har alltid haft väldigt ont i ryggen, nacke och axlar. Går regelbundet hos kiropraktor men senaste tiden har jag haft väldigt ont så jag bokade en tid hos en massör. 55 minuter "klassisk massage". På hemsidan stod det att behandlar muskelspänningar, muskelknutar ect både som akut åtgärd men även i förebyggande syfte. Skit bra tänkte jag och längtade efter att verkligen få slappna av. 

Nu till mig fråga: Var där i förmiddags, och har på riktigt skit ont i axlarna nu. Känner verkligen hur jag blir stelare och stelare för varje timme som går och jag känner mig öm. Under själva massagen så gjorde det ONT och flera gånger strömmade smärtan ifrån axlarna ut i armarna. Nu är det som att alla slagprodukter och liknande fastnat i armarna, jag har så ont i armvecken! Och muskelfesterna kring biceps och tricpes är så extremt ömma. 
    Jag har mera ont nu än innan jag gick dit. 
    Är det så här att få massage? Eller hamnade jag hos någon som inte kan? Tänkte att jag skulle ringa dom imorgon men just nu sitter jag och hoppas på att någon här har svar redan nu.. 

• Svar på tråden Ont efter massage?
  • Gladatjej

Hej! Fick du massage idag? Jag jobbade imom massage i 5år kanske jag kan hjälper dig.

• Anonym (Masserad)
    Gladatjej skrev 2015-04-28 00:37:38 följande:

Hej! Fick du massage idag? Jag jobbade imom massage i 5år kanske jag kan hjälper dig.

ja, fick behandlingen i förmiddags. 
  • Gladatjej

Ja, kanske det därför du har mycket mer ont den innan! Så det kommer ta kanske 2-3 dagar innan du blir bättre! Eller kanske dem massage dig för hård!

• Gladatjej

Synd att vi bor inte så nära annat jag kan hjälpa dig kolla. Men mellan nacken du borde nog inte massagerad de för hård! Den är förligt!!!!

• Anonym (Ont)

Ja det kan göra riktigt ont efteråt, speciellt om massören behandlat ordentliga spänningsknutor. Jag har upplevt massager som har gjort riktigt ont, bara avslappnande emellanåt och vissa som varit mer avslappnande. Det är dock dom som har gjort som mest ont som har hjälp mig bäst med spända axlar och spänningshuvudvärk. Man måste tyvärr gå på massage rätt ofta för att det ska hjälpa långsiktigt, iallafall för mig. Ett riktigt varmt bad eller dusch kan hjälpa.

Svar på tråden Ont efter massage?