• tintin2

emmaljunga edge eller classic?

NI som har någon av dess , vilken tycker ni är bäst av dom ?
    är osäker på vilket chassi vi ska köpa.
    vilket handtag tycker ni bäst om och däcken ??

• Svar på tråden emmaljunga edge eller classic?
  • Zandrah

Det sägs att edge är bättre, varför vet jag inte *skrattar*

• Skakis

Edge-chassit sägs hålla bättre och blir inte glappt lika lätt. Men ... vi har ändå valt en edge-vagn med classic-chassit Jag tycker bättre om det och det är ett par centimeter smalare vilket gör att vi kan få in vagnen i hissen

• Vanna

Valde edge-överdelen pga att det fanns finare mönster, samt att tyget är lite bättre (säger de). Chassit fick dock bli av classic-modell, för det är smidigare och varukorgen är av nät, så det blir inte så smutsigt. Däcken ingick, vanliga luftfyllda, de är helt okej. Behövde inget teleskopskaft (som det är på edge-chassit) för vi är inte så långa.

• Ginko

Hej!
    Även vi har beställt en e-ljunga duo med classic chassi och edge överdel. Gillade edge tyget bättre och föredrog classic chassit eftersom det är lättare, mindre klumpigt och vi hört att kugghjulsbromsen på edge kan krångla till skillnad från den utanpåliggande bromsen på classic. För oss behövs inte teleskophandtaget (ingen av oss särskilt lång) utan det vikbara känns mer praktiskt. Tex om det är trångt på buss och skönt att byta läge om man promenerar länge. Nätkorgen verkar inte heller vara så känslig som den i tyg.
    Lycka till med valet!

• Smülschen

Vi valde Edge-chassit eftersom min man är lång - över 190 cm - och jag är kort - 161 cm - och teleskophandtagen kan man göra väldigt långa. Dessutom tycker inte jag att de glappar lika lätt som knäledshandtagen. Dessutom kan man bara svänga över handtaget om man vill att den lill* ska åka baklänges - vänd mot en själv - eller framlänges. Man behöver alltså inte ta av hela överdelen och vända på den utan bara svischa över handtaget på andra sidan. Jag vet inte om Classic-chassit har denna funktion men jag tycker att den är väldigt bra att ha. Det kommer framförallt till sin rätt när barnet börjar vilja sitta upp, vilket det brukar vilja göra efter några månader... Jag vet inte om det är någon större kvalitetsskillnade mellan de olika chassina. Tror inte det. Bara en smaksak. Lycka till med valet!

Svar på tråden emmaljunga edge eller classic?