• percysdotter

blodpropp, värk, åderbråck i underliv och ömma revben, känns det igen?

Hej.

I vecka 9 under min förra graviditet så fick jag blodpropp i ljumsken (den gick från vaden, längs benet, via ljumsken och vidare upp in i buken, en stor jävla blodpropp som läkaren så fint uttryckte det) och visade sig genom värk i just ljumsken till att börja med.
    Efter fragmin och fullbordad graviditet så har jag inte haft några men och inte ens svullnat om benen utan mått helt som vanligt. Jag är nu i vecka 31 och har gått på Fragmin sedan jag plussade och har sedan en halv vecka tillbaka ont i ljumsken igen, precis på samma ställe och sätt.
    Det är ju oerhört olustigt (och gör ont) men läkarna menar på att jag inte kan ha fått en ny propp när jag står på fragmin. Någon mer som fått värk under nästa graviditet?
    Läkarna menar på att det kan vara någon form av ärrbildning som gör ont.
    Blodproppar får jag för att jag är gravid och är apc-resistent. Någon mer?

Har dessutom väldigt ont av åderbråcken som jag fick i underlivet under förra graviditeten. De har börjat göra ont igen nu, nr jag ställer mig upp/i början när jag går.

Och så har jag extremt ont i mina revben (sittande jobb och kort överkropp). Har väldigt delade magmuskler och en magsäck som är som en ballong så allt trycks uppåt. Jag är dessutom väldigt liten både på längden och bredden så det finns inte så mycket plats för mig och bebisen på samma ställe.

Känns som att jag snart inte får plats i min egen kropp.
    Någon som känner igen sig?

Har bf 2/7 och ska eventuellt bli igångsatt strax innan (blev det med nummer 1 och 2.
    Är tack och lov sjukskriven på 50%!

Några fler med erfarenhet av blodproppar, ömma revben eller värkande underliv?

Svar på tråden blodpropp, värk, åderbråck i underliv och ömma revben, känns det igen?