• Tihi

Vad göra när naglarna och nagelbanden spricker på sidan?

Jag smörjer in händerna varje kväll och tvättar händerna normalt antal gånger per dag. Jag håller inte på i diskvatten med händerna så varför spricker naglarna på sidan och nagelbanden går sönder hela tiden? Har testat någon nagelolja från Apoteket men smörjde kanske inte så ofta som jag borde för det hjälpte inte. Hur kommer det sig att det spricker så där fult och vad kan jag göra åt det?

• Svar på tråden Vad göra när naglarna och nagelbanden spricker på sidan?
  • Anonym (bullen)
    Tihi skrev 2015-04-29 20:51:25 följande:

Jag smörjer in händerna varje kväll och tvättar händerna normalt antal gånger per dag. Jag håller inte på i diskvatten med händerna så varför spricker naglarna på sidan och nagelbanden går sönder hela tiden? Har testat någon nagelolja från Apoteket men smörjde kanske inte så ofta som jag borde för det hjälpte inte. Hur kommer det sig att det spricker så där fult och vad kan jag göra åt det?

Om du är mörk i skinnet eller kommer från något sydligare land. Då skulle jag pröva följande alternativ

Antingen så går du till doktorn och begär provtagning på dina mineral och vitamin nivåer.
    Eller
    Så ser du till att äta extra mycket D-vitamin och A-vitamin. Dessutom är D-vitamin många gånger om nivåerna är låga också orsak till nedstämdhet eller depp.
  • Anonym (iii)

Vilka problem vissa har. Palla ens bry sig säger jag... sålänge man klipper dom så spelar det väl ingen roll?
    Ingen annan än du själv är ju på så nära håll så dom kommer lägga märke till det.

Om du tror att dina naglar är spruckna så ska du se mina. Min hand var med om en olycka för några år sen. Naglar slets ut, trycktes sönder mm.
    De ser helt deformerade ut och ingen har någonsin kommenterat det

• Anonym (bullen)
    Anonym (iii) skrev 2015-04-29 21:53:47 följande:

Vilka problem vissa har. Palla ens bry sig säger jag... sålänge man klipper dom så spelar det väl ingen roll?
    Ingen annan än du själv är ju på så nära håll så dom kommer lägga märke till det.

Om du tror att dina naglar är spruckna så ska du se mina. Min hand var med om en olycka för några år sen. Naglar slets ut, trycktes sönder mm.
    De ser helt deformerade ut och ingen har någonsin kommenterat det

O så länge ingen har det värre än dig, så får de inte uppleva problem?
    Kan bara beklaga din hand och allt du varigt med om. 
Svar på tråden Vad göra när naglarna och nagelbanden spricker på sidan?