Present till rik syster
Hej alla på familjeliv. Det här är första gången jag skriver för att be om ett råd.
Min lillasyster fyller år, riktigt jäm,t och present skall införskaffas/förväntas. Nu till problemet. Min lillasyster och hennes nuvarande man har en riktigt god ekonomi bla eftersom båda har chefspositioner. De har allt, utan att vara miljonärer eller så, men de kan köpa i stort sett vad de vill. De har hus, bilar och åker på utlandssemestrar med hela familjen minst 6-7 gånger om året (och då pratar vi inte Mallorca direkt). Hon behöver kort sagt ingenting, i alla fall ingenting som jag har möjlighet att köpa. Kläder kan endast ex köpas (enligt henne) i speciella affärer i Stockholm och skönhetsprodukter köps på speciella salonger.
Jag kan inte heller skriva ett vackert kort och bjuda henne på en fika eller bio, för vi umgås inte särskilt ofta, så jag vet att hon a) ej skulle uppskatta det särskilt mycket och b) ej prioritera att få in det i sitt späckade tidsschema.
Hon gillar inte blommor särskilt och vill ej ha heminredning.
Min budget för present ligger på max 300kr eftersom jag endast arbetar deltid och är ensamstående. I släkten pratas det om att man måste lägga minst 500kr.
Vad skall jag göra????
I kalaset blir form av "öppet hus" hemma hos min syster.