• marsipangrisen

Väntar du ditt första barn och börjar planera att inreda barnrummet?

Hej! Vi väntar vårat förta barn i augusti-06. Nu är jag i v 16+0. Vi har redan börjat planera vad vi ska köpa för vagn, säng, bilbarnstol osv.
    Och även börjat fundera över barnrummet!
    Är det fler än jag som inte har kommit så långt i graviditet, eller andra med som börjat planera för barnrummet eller redan börjat med det? ska ni ha ett barnrum?

Hur ska de se ut och när tänker i börja förberde det? jag vill veta allt vad ni tänker och tycker om barnrumsinredning!

• Svar på tråden Väntar du ditt första barn och börjar planera att inreda barnrummet?
  • Kajak

Vi har inte börjat med barnrummet. Vi tar det lugnt.

Lillkvisten (bebisen) får bo i vår sovrum första året sen får vi se hur det blir.
    Men annars finns det rummt till lillkvisten.
    Det är bara att flytta in saker dit senare.

• Mini78

Vi har precis gjort ett barnrum till vår kotte! Vi vet att vi till största sannolikhet väntar en pojke, men för att ta det säkra före det osäkra så gjorde vi rummet i lila. Passar både och tyckte vi.

Vi valde en randig tapet med vit botten att ha nederst på väggarna, överst en melerad lila tapet och mellan dem en lila barnbård med stjärngubbar och månar på. La dessutom in ett ljust trägolv, blev hur mysigt som helst!

Sen har vi inte kommit längre, möbler och spjälsäng och sånt får vi fundera på. Men visst är det kul!

Mini V.27

• Twid

hejhej! vi är i v16-17 något och ar planerat massor;) har redan köpt vagn..och sagt upp lägenheten för att flytta tille na stärre lägenhet med ett eget rum till bebisen!har börjat fundera på hur vi ska ha det där! planera är så mysigt! ska på ul på måndag!hoppas att dom är snälla och berättar om det är en prins eller prinsessa vi ska få!

Planera på;)

• Paulai

Vi ska ha ett barnrum och precis börjat måla om. Det blir enfärgat ljusgrönt. Tycker att det passar både tjej och kille. Vi har inhandlat vagn, babyskydd, bärsele, skötbord och diverse småplock. Tycker att det är jättemysigt att förbereda och "boa in" sig. Är i v. 26 nu.

• Ina 73

Är också i v 16 och vi kommer att inreda ett barnrum trots att bebisen ska sova i sin säng inne hos oss den första tiden. Rummet ligger mittemot vårt rum.
    Vi kommer lägga ett ljust brädgolv och en troligtvis smalrandig tapet i beige/vitt. Rödrutig hissgardin i fönstret med vita tunna gardiner framför(har inga persienner). Vit spjälsäng med tummensetet och himmelsäng IKEAS "löva" om det är en pojke annars något lite tunnt tyg. Stor mjuk färgad matta(färg väljs utifrån könet) på golvet, vit hästveda(IKEA) fåtölj med olikfärgade kuddar, ett vitt gammeldags skåp till kläder och en halv vägg med väggfasta vita hyllor enda upp till taket, under dessa olikfärgade rullbackar(typ IKEAS) för förvaring av leksaker. Har också sett att ÅHLENS har jätte läckra ryagolvkuddar. Lite fina lampor till detta både på väggen, taket och på skåpet. Tanken är ett rum som i grunden är tidlöst för att kunna förändras efter hand som barnet växer. Rummet kommer vi nog att börja med snart, typ golvet och tapeterna resten får vänta.
    Vagn har vi bestämt oss för men inte beställt än. Vi inhandlar dock lite efterhand annars skulle det bli fasligt dyrt och dessutom så är det såå kul.

• Haley

Vi ska inte ha något barnrum till en början. Vårt sovrum ligger närmast badrummet och jag vill inte hålla på och springa om nätterna. Vi ska ha en babyhörna längst ena väggen i vårt sovrum. Där ska in en spjällsäng och en byrå samt eventuellt en hylla på väggen. Ovanför sängen ska jag ha lite wallies för att göra det lite mysigare.

Eget rum får barnet när det inte kan/vill sova i spjällsängen längre.

• marsipangrisen

Va kul att så många har svarat =)

Vi vet inte om vi törs börja förbereda rummet..men vi är lite sugna.
    Vi ska måla taket vitt och jag vill ha någon beige tapet och en söt bård.
    Spjälsängen kommer att stå i vårat sovrum den första tiden, men vill ändå göra iordning ett rum, där skötbordet ska stå(har ingen plats på toan ) men sen vet jag inte riktigt vad vi ska ha för möbler i barnrummet nån som har några bra ideer?

Svar på tråden Väntar du ditt första barn och börjar planera att inreda barnrummet?