• Imthemann

Hypokondri .. Hjälp!

Vet inte riktigt hur man gör här på sidan men jag är så trött på min hypokondri .. Jag kan inte längre gå ut för att jag är rädd .. Har min handsprit med mig hela tiden jag känner mig svag i mina muskler dom gör ont .. Igår brände det i mina armhålor fick för mig det ena och andra .. Gör ont i halsen nu när jag sitter och skriver tappat hår på olika ställen på kroppen får utslag på magen efter dush har konstaterat när jag var på sjukhuset att jag har perial dermatit en hudsjukdom som kan komma av stress vågar inte äta buffé ute längre vågar inte ens lämna ett glas i köket ensamt utan att tro att någon försöker förgifta mig eller ha i något som sabbar mitt liv.. Drömmer ofta om döden undersöker ständigt min kropp tar lång tid av dagen och känner varje smärta .. Om jag får feber är jag säker på att dö eller ont någonstans.. Tagit flera test på allvarliga sjukdomar men jag ringer och är jobbig jag skäms att jag känner såhär jag tror att jag är sjuk.. Tror att det dom säger inte är 100% känner jag att jag har mindre chans att bli sjuk om jag är ensam och då kan jag kontrollera om jag får ont går jag ut kan jag bli sjuk då kan jag inte kontrollera.. Så jag väljer att va inne om jag ändå ska dö det sjuka är att jag vet att det är knäppt.. Och att de töntigt men jag har ont på riktigt och jag är säker på att jag ska dö att jag ska lämna allt vågar knappt prata med min mamma om dehär hon skulle bli orolig för mig .. Vill verkligen inte dö men endåså tänkt att tänk om jag vågade hoppa framför tåget bara suttit och stirrat .. Känner mig apatisk i perioder vill bara vara ensam mitt humör har ändrats från att va lugn till att kunna bli arg och irriterad kan va ute och handla och allt känns overkligt blir gråtfärdig stup i ett vet inte vad dethär är det tar all min kraft .. Om jag ska träffa någon kille så vill jag inte.. För jag vet att jag kommer få ångest vågar inte skämma ut mig ! Hjälp mig har någon varit i samma sits ?! Kan säga att jag har ptsd,as,adhd som förstör min hjärna totalt.. När jag tyckte jag lärde mig hantera de så blir jag hypokondriker åh vad ska jag ta mig till? Blir så himla ledsen :( förlåt om jag skrivit dehär på fel plats men jag behöver verkligen få prata med någon som vet hur Dethär känns innan jag går under :(

Svar på tråden Hypokondri .. Hjälp!