• Anonym (Pinsamt)

Jag skrev ett katastrofalt mail till arbetsgivaren

Jag har sökt jobb hos en mycket betydelsefull arbetsgivare. Jag ringde och pratade med honom idag. Efter samtalet bad han mig skicka mitt CV. Jag skickade CV via mail och skrev även såhär på mailet.

"Hej XX"

Tack för det trevliga samtalet. Jag bifogar härmed mitt CV. Jag hoppas att vi hörs av snart!

Jag önskar dig en glad majbrasa!

Vänligen,

NN"

ASSÅ GAAAAAHHHHHH!! HUUUUR kunde jag skriva MAJBRASA!? Vadå glad majbrasa!?! Vem fan säger så? Jag förstår inte vad jag tänkte med. Jag råkade helt enkelt bara skriva så. Jag menade ju såklart "glad valborg"! Han måste ju tro att jag är efterbliven.

Om du vore arbetsgivare. Skulle du sålla bort mig om jag skrev så?

• Svar på tråden Jag skrev ett katastrofalt mail till arbetsgivaren
  • Anonym (P Nice)

Om det var på marginalen, så ja, kanske. Det tyder på visst slarv, särskilt när mailet var så kort.

Skicka snabbt en rättelse och skyll på telefonens autofunktion.

• Griseknoen35

Det är inte så farligt. Få han förmodligen bara att le och tro att du verkligen gillar majbrasor. Tycker det blir illa om du försöker rätta det med ett nytt mail.

• Anonym (Ha ha)

Det kan vara en sak som avgör i positiv riktning, att sticka ut.

Det var ju bara gulligt.

Jag hade tänkt så som chef iaf, någon sorts personlighet kommer fram.

• alice85

Det var ingen katastrof och nej skicka inte rättelse, det verkar lite väl överspänt... Och vadå det heter ju majbrasa, det kan väl vara glatt att titta på den ;)

• Dr Nail

Det var ingenting, verkligen. Jag skulle knappt ens reagera. Det intressanta är ditt CV.

• Anonym (Maj)

Är han rätt person tror jag bara det blir positivt och du kommer bli ihågkommen

• Anonym (H)

Hade inte skickat ngn rättelse! Det där hade jag inte brytt mig om, bara gulligt.

• Donizetti

HAHAHAAA! "önskar dig en glad majbrasa "! Skrattar så tårarna rinner. Förhoppningsvis gjorde arbetsgivaren det också.

Skulle en gång för flera år sedan hjälpa min man att skriva en arbetsansökan på engelska till en ambassad. Det var bara det att min dotter hade installerat nåt som skickade iväg en massa gulliga tecknade paket med mejlen. Väldigt oseriös jobbansökan. Han fick inte jobbet. Om det berodde på de små gulliga paketen eller nåt annat vet jag inte

• Anonym (xD)

Hahahaha

Förstår att du tycker de är pinsamt, de hade jag också gjort men allvarligt talat tror jag inte han bryr sig :)

Svar på tråden Jag skrev ett katastrofalt mail till arbetsgivaren