• Idapida92

Mega trött och orkeslös

Hej svejs!

Jo, jag är en superlycklig och tacksam tjej på 22 år och är gravid i vecka 8+0 idag. Beräknat förlossningsdatum är den 10 december. Jag och min sambo försökte i 6 månader och plötsligt hände det!????Jag har en fråga till er tjejer som också ruvar (är gravida). Är/var ni super trötta och orkeslösa i första trimestern?? Den enorma tröttheten kom i vecka 7.. Om jag kunnat sova dygnet runt hade jag säkerligen gjort det hehe. Någon annan som känner igen sig och när fick ni tillbaka orken och energin??

Tack på förhand!??????

• Svar på tråden Mega trött och orkeslös
  • zandraa4848
    Idapida92 skrev 2015-04-30 16:12:37 följande:

Hej svejs!

Jo, jag är en superlycklig och tacksam tjej på 22 år och är gravid i vecka 8+0 idag. Beräknat förlossningsdatum är den 10 december. Jag och min sambo försökte i 6 månader och plötsligt hände det!????Jag har en fråga till er tjejer som också ruvar (är gravida). Är/var ni super trötta och orkeslösa i första trimestern?? Den enorma tröttheten kom i vecka 7.. Om jag kunnat sova dygnet runt hade jag säkerligen gjort det hehe. Någon annan som känner igen sig och när fick ni tillbaka orken och energin??

Tack på förhand!??????

Hej jag är gravid med bf 7 december med mitt 4:de barn. Och jag har känt mig helt sjukt onormalt trött och orkeslös. Jag har varit och tagit extra prover för att kolla alla värden och skall träffa läkare på måndag för att prata om att gå ner i tid för att orka med allt. Jag hoppas verkligen att de släpper snart. Så jag förstår dig.
  • Sjohanzzons

Jag är i v12 nu och har känt så sen vecka 6. Börjar bli lite piggare nu men inte alls till de måttet som va innan grav. :-/ tar på en att vara gravid. Första barnet för er?

• mammalovis

Ja, här är en till. Nu är jag i vecka 16, men går ofta och lägger mig och vilar efter middagen vid halv sju.

Mitt hb var i dalande, så jag har ätit en järntablett om dagen i över en månad. Tyvärr kan jag inte påstå att det hjälpt märkbart, men det hade kanske varit ännu värre annars.

Ta kontakt med mödravården och se om du kan kolla ditt hb och feritin tidigt, om det nu är det som påverkar. Sedan tar hormonomställningen också tid.

• BowserSchnauzer
    Idapida92 skrev 2015-04-30 16:12:37 följande:

Hej svejs!

Tack på förhand!??????

Jag har beräknat BF 12 dec (7+6 idag). Känner verkligen igen mig - dock något varierande under dagen. Men jag MÅSTE sova en stund på eftermiddagen och ändå vill jag gå och lägga mig senast 20 på kvällen. Men som ovanstående säger, om du känner dig helt slut hela dagen och knappt kan jobba så kolla upp dina järnvärden osv. Kram!
Svar på tråden Mega trött och orkeslös