FruA78 skrev 2015-05-12 16:59:12 följande:
Hur går det för dig?
Ja självklart kommer jag vara glad men samtidigt livrädd när jag väl kommer att plussa. Det är jättejobbigt att inte få försöka bli gravid på 6 månader har bara gjort halva tiden nu. Även om vi inte får bli gravida nu så har vi inte slutat att försöka få barn mentalt om du förstår vad jag menar. Tänker på det varje dag, vill ju inget hellre. Är skitjobbigt att vara orolig för missfall igen, orolig för att det ska ta lång tid igen, eller mola igen. När jag blev gravid igen efter första missfallet blev jag orolig på en gång allt kändes fel. Tyvärr hade jag rätt. Har kontakt med kuratorn på kvinnokliniken för att hitta bra strategier inför nästa graviditet.
Valt att prioritera varandra och försöka arbeta upp lite buffert inför perioden att försöka få barn igen. Är jättetufft med minus gång på gång.
Har nu bokat in dejter alla lördagar med min man tills vi får börja försöka igen. Känns bra att ha nåt att se fram emot varje helg :)
Håller tummarna nu för dig.
Lite så för mig med...denna ORON. Först kämpar man för att ens bli gravid och sen ska man oroa sig över missfall. Jag blir även irriterad över att jag måste få två missfall till innan vi får ivf bekräftat (jag målar fan på väggen jag vet)
Vi tog oss igenom Pergotimekur denna månad- var hos läkaren förra veckan och han bekräftade att äggen var mogna,( jag hade en på varje sida då jag åt Pergotime) jag fick även Ovitrelle (spruta) för att garantera ägglossningsn.
Nu kanske vi är gravida (får se nästa vecka) men då Ovitrelle ökar risken för missfall vill jag inte hoppas för mkt ändå.
Men du, vad skönt att iaf halva tiden har gått för er och ni prioriterar varandra och att dejta varandra- jag tror det är ett jättebra sätt att komma bort litegrann och prata om annat (fast det är jättesvårt)
Superfint att du får stöd från kvinnokliniken, kan man kontakta vilken klinik som helst för att få ett sånt stöd som du ev kommer få?
Jag hade själv behövt någon sorts strategi..