• Maija N

Vill du ha en kostanalys?

Hej!

Jag läser till kostrådgivare och i utbildningen ingår det att jag ska göra två stycken kostanalyser med återkoppling.
    Därför tänkte jag se om någon här har lust att få en gratis analys?

Det du behöver göra i så fall är att skriva ner allt du äter (även ungefärlig tidpunkt) under 4 dagar. Det ska vara så specifikt som du kan så att jag kan räkna på det. Dvs. antal, gram eller mängd osv och inte bara "spagetti och köttbullar". 
    Det är även bra om du skriver upp vad du gör fysiskt, om du har ett aktivt eller stillasittande jobb, promenader, träning osv.

Låter det intressant? Först till kvarn!

• Svar på tråden Vill du ha en kostanalys?
  • Maija N
    fredsduvan skrev 2015-05-01 20:54:34 följande:

Ja det låter bra kan man börja på måndag?:)

Det bästa är om det ingår en helgdag (ledig dag) bland dom 4 dagarna, men det fungerar ju ändå, det enda som är är att jag behöver få in uppgifterna senast på torsdag kväll, så måndag är precis :)
  • Maija N
    finskaflikkan skrev 2015-05-02 13:05:10 följande:

Jag är gärna med och skriver from imorn isf?

Fredsduvan + en till har svarat, så jag tänkte ge dom idag på sig att bekräfta, annars är du först i kö :) (jag hör av mig innan imorgon i så fall)
  • fredsduvan
    Maija N skrev 2015-05-02 13:10:25 följande:

Fredsduvan + en till har svarat, så jag tänkte ge dom idag på sig att bekräfta, annars är du först i kö :) (jag hör av mig innan imorgon i så fall)

Jag vill va med men har ingen våg att väga med bara ;)
  • Maija N
    fredsduvan skrev 2015-05-02 13:42:50 följande:
    Jag vill va med men har ingen våg att väga med bara ;)
    Det är lugnt, så länge du kan uppskatta mängden (antal fungerar ju ofta och i värsta fall går det att fota)

Apropå vikt så är det däremot viktigt att jag får reda på kön, ålder och vikt för att kunna räkna ut energibehovet.
  • fredsduvan
    Maija N skrev 2015-05-02 23:47:44 följande:

Det är lugnt, så länge du kan uppskatta mängden (antal fungerar ju ofta och i värsta fall går det att fota)

Apropå vikt så är det däremot viktigt att jag får reda på kön, ålder och vikt för att kunna räkna ut energibehovet.

Ok
  • fredsduvan

170 cm 79 kilo 43 år kvinna

Måndag: frukost 2 knäckebröd ( falu rågrut)med bregott ett glas färskpressad apelsin riktig frukt

Lunch : två lingon grova mackor med salami två skivor och en med ost

En clementin 4 lakritskarameller

Kaffe svart 2 muggar

Middag: paella med vitt ris lök paprika räkor ca 2 1/2 dl ris och 20 räkor en kopp laktos mjölk

Återkommer om kvällsfika sen ;)

• fredsduvan

Månd kvällsfika: clementin tre saltlakrits karameller har sånt salt behov varje dag varför??:)

• fredsduvan

Tisdag

Frukost: 2 st falu rågrut med bregott ett hlas färskpressad juice svart kaffe två koppar

Lunch: paella rester från igår 3 dl

En lingongrova m smör tre skivor salami ett knäcke med smör 5 lakrits

Träning: 20 benböj hantlar 3 kg st 30 olika armövningar plankan 15 sek armhävningar ca 7 st

Svar på tråden Vill du ha en kostanalys?