• Tihi

Vad äter ni med stekt potatis?

Jag behöver inspiration till vad vi ska äta med stekt potatis. Vi äter ägg men inte djur.

• Svar på tråden Vad äter ni med stekt potatis?
  • Gardnerella

Ska ni gå ut och äta med hen eller blir det en stillsam hemmamiddag? Äter Stekt potatis inte heller kött? ????

• BuoBä

På ett lunchställe jag går till ibland brukar de servera stekt potatis med rosmarin och kall örtsås till tomatpaj. Lät konstigt först, men blir matigare än bara paj och sallad.

• Tihi
    Deceree1 skrev 2015-05-01 20:29:45 följande:
    Spenatstuvning, ägghalvor och sojabullar :)
    Spenatstuvning med ägg lät supergott. Måste genast googla ett recept.
    Deceree1 skrev 2015-05-01 20:30:45 följande:
    Stekta cornfileer är gott till också :)
    Ja, funderade på "kyckling"quorn men vet inte vilken sås jag ska ha till isf.
    BuoBä skrev 2015-05-01 20:36:13 följande:
    På ett lunchställe jag går till ibland brukar de servera stekt potatis med rosmarin och kall örtsås till tomatpaj. Lät konstigt först, men blir matigare än bara paj och sallad.
    Det lät också gott.

• Barnlangtan

Falafel kanske? Har nog inte ätit det med potatis tidigare, men kan tänka mig att det säkert passar :)

Annars röstar jag för ugnsstekta tomater. Mums!

• Tacksamt
    Tihi skrev 2015-05-01 20:24:17 följande:

Jag behöver inspiration till vad vi ska äta med stekt potatis. Vi äter ägg men inte djur.

Lövbiff
    Falukorv och ägg
    Biffar

• myskmalva
    Barnlangtan skrev 2015-05-01 20:45:15 följande:
    Falafel kanske? Har nog inte ätit det med potatis tidigare, men kan tänka mig att det säkert passar :) Annars röstar jag för ugnsstekta tomater. Mums!

Falafel är så gott så det kan man äta till allt (nästan)! Linsbiffar av något slag borde också kunna funka. Och stekt halloumi.
  • fluu

Morots eller bön/kikärtsbiffar!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad äter ni med stekt potatis?