• Anonym (J)

Ni kvinnor med hög sexlust, hur agerar ni i "dejtingsvängen"

Om du är en kvinna med hög sexlust  och över 40 (el tja säg gärna hur gammal du är om det nu finns olikheter pga ålder), hur agerar du när det gäller att dejta / träffa män? Har du sex rätt tidigt? Söker du endast de som vill ha en "seriös relation" eller träffar du män bara för ren sex? 

Hade en diskussion häromdagen kring det här. En kompis som hävdade att kvinnor som är öppna med att de gallrar bort alla män som bara är intresserade av sex, egentligen inte har så stor sexlust och är så intresserade av att ha sex. Eller kanske bara om de blir väldigt förälskade. 

Själv menar jag att bara för att man inte söker någon KK el så behöver det inte innebära att man inte har en stor sexlust. De kanske inte ens för den delen har något emot rena sexrelationer men att det inte är vad de söker i första hand. och att de kan få det när de vill ändå om de skulle vilja det. Samt att många kvinnor nog sätter upp en prydare fasad utåt för de vill inte bli sedda som "slampor".

Hur är ni? 

• Svar på tråden Ni kvinnor med hög sexlust, hur agerar ni i "dejtingsvängen"
  • Anonym (Slynan)

Jag är en kvinna med en stor sexdrive. Oftast vill jag mer än de män jag varit med. Jag har/har haft ONS, KK och varit i sammanhang där det varit sex i fokus och inget annat. Men när jag dejtar på vanliga dejtingsidor så dissar jag de som uppenbarligen endast bara vill ha sex.

För det första är det väldigt oattraktivt med desperata män som typ kan knulla allt de ser. 

Sen är sex enormt viktigt (och kan inte tänka mig en relation utan bra sex) men jag vill helst ha hela paketet. Både sex och kärlek. 

För det tredje har många män förutfattade meningar om kvinnor som gillar sex, speciellt om man dessutom gillar att bli dominerad. Då tror många att man typ knullar med vem som helst och att man är en knulldocka utan krav. Visst jag tycker mycket om att vara en knulldocka , men bara med rätt man och jag har höga krav på det sex jag har. Jag vill bli kallad "slyna" och vara det men bara för utvalda. 

Därför tonar jag ned min sexuella personlighet. Kommer man in på sex och det känns som man är på samma linje ja då går jag in på det. Men annars så låter jag ha det sin gång och öppnar mig först när det känns "rätt". Sen behöver det inte innebär att jag väntar till tredje dejten att ha sex eller så men "slynan" inom mig får man försöka upptäcka. 

Det är klart att man träffar på en del som man inte passar ihop med sexuellt (sen uppskattar jag bra vaniljsex också men vill inte i längden bara ha det). Men hellre det än någon agerar utifrån vetskapen vad de tror jag vill ha för att "fånga mig".

• Anonym (v)

Fruktansvärt rörigt skriven tråd....Kvinnor tar för sig och testar vem som är på och fattar vad det handlar om. Inte konstigare än så.

• Anonym (blandat)

Nu är jag bara 30 men det kanske inte spelar så stor roll..

Jag har hög sexdrift och vill ha sex väldigt ofta. Har inte träffat någon som vill lika mycket änu.

Tycker det är lite besvärade faktiskt.

Eftersom när man försöker träffa någon att leva med så hör det till att inte ligga på de första dejterna (enligt min erfarenhet ). Men det är ju så svårt att hålla sig! Plus att det är lättare att hålla kvar intresset från killen om en inte är så tillgänglig.

Men jag tänker generellt så att är jag inte intresserad seriöst så kan jag ligga ganska snabbt. Annars väntar jag. Men jag gallrar också bort killar som går direkt på sexet när man skriver på dejtingsidor, det är avtändande helt enkelt.

• Anonym (J)
    Anonym (v) skrev 2015-05-02 11:02:49 följande:
    Fruktansvärt rörigt skriven tråd....Kvinnor tar för sig och testar vem som är på och fattar vad det handlar om. Inte konstigare än så.
    Ursäkta om det var rörigt skrivet. Skrev lite snabbt utan att läsa igenom. 

Hur menar du att kvinnor "testar vem som är på och fattar vad det handlar om". Vad "handlar det om" (enligt dig). 

Det finns som jag ser det kvinnor som tycker är sex är väldigt viktigt och som nog lite subtilt känner pulsen på oss (bättre än vad vi gör). Men sen finns det också rätt många som är ganska ointresserade av sex och ser dte mer som ett nödvändigt ont. 
  • Anonym (J)
    Anonym (blandat) skrev 2015-05-02 11:17:32 följande:
    Nu är jag bara 30 men det kanske inte spelar så stor roll..
    Jag har hög sexdrift och vill ha sex väldigt ofta. Har inte träffat någon som vill lika mycket änu.
    Tycker det är lite besvärade faktiskt.
    Eftersom när man försöker träffa någon att leva med så hör det till att inte ligga på de första dejterna (enligt min erfarenhet ). Men det är ju så svårt att hålla sig! Plus att det är lättare att hålla kvar intresset från killen om en inte är så tillgänglig.
    Men jag tänker generellt så att är jag inte intresserad seriöst så kan jag ligga ganska snabbt. Annars väntar jag. Men jag gallrar också bort killar som går direkt på sexet när man skriver på dejtingsidor, det är avtändande helt enkelt.
    Personligen tycker jag att om en kille tappar intresset för att du är för "tillgänglig" så är han nog fel person för dig. Tror du verkligen det skulle kunna hålla i längden med en sådan kille? Tror du det är för att han ser dig som en "slampa" som ligger för tidigt eller att han eg bara vill få knulla (bättra på sin knullstatistik; ja för många män är det status att ha knullat med många) och när han fått ligga så går han vidare till nästa.  

På vilket sätt finner du killar som går direkt på sexet avtändande? För desperata och att det är ett tecken på att de inte är så attraktiva (inte bara utseendemässigt) ? Att har man lätt för att få sex så kan man vara lite mer avslappnad kring det? 
  • Anonym (kdjdndjdkf)
    Anonym (J) skrev 2015-05-02 11:23:07 följande:
    Ursäkta om det var rörigt skrivet. Skrev lite snabbt utan att läsa igenom. 

Hur menar du att kvinnor "testar vem som är på och fattar vad det handlar om". Vad "handlar det om" (enligt dig). 

Det finns som jag ser det kvinnor som tycker är sex är väldigt viktigt och som nog lite subtilt känner pulsen på oss (bättre än vad vi gör). Men sen finns det också rätt många som är ganska ointresserade av sex och ser dte mer som ett nödvändigt ont. 
    Jag är en tjej med häg sexdrift,jag tycker att både sex och närhet är viktigt,alla vill väl bli berörda? Träffar man nån man trivs med tycker jag man kan ta sig tiden att utvecklas tillsammans och prata om hur man vill ha just den relationen med den människan. Alla relationer är ju olika.
    Jag skulle kunna ha sex föera gånger om dagen.men då med samma person och jag har hittat en person som jag kan tänka mig att utvecklas med,men nu när jag känner att vi har kommit lite nära varandra,börjar han tveka,och det dödarmin lust lite tyvärr..och springapå krogen pch ragga? Nej då är jag hellre utan.
  • Anonym (37-åring)

Jag har haft vissa killar enbart till sex och andra till att dejta, så jag skiljer dessa åt. Annars har jag väl ingen regel som säger när jag "får" ha sex med en dejt, men jag brukar bara ha sex med dem om jag känner något mer. Så vi måste alltså ha pratat ett tag och lärt känna varandra innan jag får lust på honom på det sättet.

• Anonym (Slynan)
    Anonym (kdjdndjdkf) skrev 2015-05-02 11:31:30 följande:
    Jag är en tjej med häg sexdrift,jag tycker att både sex och närhet är viktigt,alla vill väl bli berörda? Träffar man nån man trivs med tycker jag man kan ta sig tiden att utvecklas tillsammans och prata om hur man vill ha just den relationen med den människan. Alla relationer är ju olika.
    Jag skulle kunna ha sex föera gånger om dagen.men då med samma person och jag har hittat en person som jag kan tänka mig att utvecklas med,men nu när jag känner att vi har kommit lite nära varandra,börjar han tveka,och det dödarmin lust lite tyvärr..och springapå krogen pch ragga? Nej då är jag hellre utan.
    Komma nära? Känslomässigt då menar du?
  • Anonym (blandat)

[quote=75240527][quote-nick]Anonym (J) skrev 2015-05-02 11:30:15 följande:[/quote-nick]Personligen tycker jag att om en kille tappar intresset för att du är för "tillgänglig" så är han nog fel person för dig. Tror du verkligen det skulle kunna hålla i längden med en sådan kille? Tror du det är för att han ser dig som en "slampa" som ligger för tidigt eller att han eg bara vill få knulla (bättra på sin knullstatistik; ja för många män är det status att ha knullat med många) och när han fått ligga så går han vidare till nästa.  

På vilket sätt finner du killar som går direkt på sexet avtändande? För desperata och att det är ett tecken på att de inte är så attraktiva (inte bara utseendemässigt) ? Att har man lätt för att få sex så kan man vara lite mer avslappnad kring det? 

Alla jag har träffat har varit fel för mig, så det kan vi vara överens om.

Om jag skulle ta en kille som gick direkt på sexet så spricker fantasin om att jag kan få nån som vill ha mig och inte min kropp. Är ju kul att få inbilla sig det en stund åtminstone.

• Anonym (J)
    Anonym (blandat) skrev 2015-05-02 21:54:55 följande:
    [quote=75240527][quote-nick]Anonym (J) skrev 2015-05-02 11:30:15 följande:[/quote-nick]Personligen tycker jag att om en kille tappar intresset för att du är för "tillgänglig" så är han nog fel person för dig. Tror du verkligen det skulle kunna hålla i längden med en sådan kille? Tror du det är för att han ser dig som en "slampa" som ligger för tidigt eller att han eg bara vill få knulla (bättra på sin knullstatistik; ja för många män är det status att ha knullat med många) och när han fått ligga så går han vidare till nästa.  

Alla jag har träffat har varit fel för mig, så det kan vi vara överens om.
    Om jag skulle ta en kille som gick direkt på sexet så spricker fantasin om att jag kan få nån som vill ha mig och inte min kropp. Är ju kul att få inbilla sig det en stund åtminstone.
    Äsch nu är du väl alldeles för negativ. Klart det finns män som vill ha både dig och din kropp. Ser jag till mig själv så skapar sex känslor. 

Jag kanske är intresserad av en kvinna fast kanske inte direkt förälskad, kanske tycker hon är nog söt och trevlig. Men så har man sex och det känns så där riktigt bra och då faller jag som en fura. Har varit med om att jag bara hade tänkt det som en ONS men det blev ett förhållande som varade i flera år för att sexet kändes så rätt. 
  • Anonym (kdjdndjdkf)
    Anonym (J) skrev 2015-05-03 18:54:52 följande:
    Äsch nu är du väl alldeles för negativ. Klart det finns män som vill ha både dig och din kropp. Ser jag till mig själv så skapar sex känslor. 

Jag kanske är intresserad av en kvinna fast kanske inte direkt förälskad, kanske tycker hon är nog söt och trevlig. Men så har man sex och det känns så där riktigt bra och då faller jag som en fura. Har varit med om att jag bara hade tänkt det som en ONS men det blev ett förhållande som varade i flera år för att sexet kändes så rätt. 
    Låter bra tycker jag,gå på det du känner.

• Anonym (blandat)
    Anonym (J) skrev 2015-05-03 18:54:52 följande:

Wooho bara att köra på då haha ;)
  • Anonym (bara sex)

Jag är 36 år och fullständigt nöjd med mitt liv som singel. Jag söker inget seriöst så jag dejtar inte på det sättet utan när jag träffar män är det för att ha sex. En första träff sker alltid helt neutralt för att känna efter om det finns kemi eller inte. Finns det kemi så händer det att vi har sex redan första dejten men oftast blir det andra. Leder det till något seriöst i längden lär det nog hända även om vi har sex tidigt och för mej är det viktigt att sexet funkar. Är sexet uruselt är det ingen idé att fortsätta träffas, varken seriöst eller oseriöst. 

• Anonym (kdjdndjdkf)
    Anonym (bara sex) skrev 2015-05-03 20:38:35 följande:

Jag är 36 år och fullständigt nöjd med mitt liv som singel. Jag söker inget seriöst så jag dejtar inte på det sättet utan när jag träffar män är det för att ha sex. En första träff sker alltid helt neutralt för att känna efter om det finns kemi eller inte. Finns det kemi så händer det att vi har sex redan första dejten men oftast blir det andra. Leder det till något seriöst i längden lär det nog hända även om vi har sex tidigt och för mej är det viktigt att sexet funkar. Är sexet uruselt är det ingen idé att fortsätta träffas, varken seriöst eller oseriöst. 

Och könssjukdomar,det tänker du inte på varken för egen del eller att du kan föra vidare utan att själv få några symtom? När testade du dig sist?

• Anonym (bara sex)
    Anonym (kdjdndjdkf) skrev 2015-05-04 07:20:24 följande:

Och könssjukdomar,det tänker du inte på varken för egen del eller att du kan föra vidare utan att själv få några symtom? När testade du dig sist?

Du har inte hört talas om kondom? Skyddar rätt bra mot det mesta. Jag ligger inte med vem som helst, är typ 3 st på nästan ett år. Jag testade mej i december och kommer självklart att testa mej igen om jag börjar ha sex utan kondom.
  • Anonym (Jonas)

[quote=75240432][quote-nick]Anonym (Slynan) skrev 2015-05-02 11:01:33 följande:[/quote-nick]Jag är en kvinna med en stor sexdrive. Oftast vill jag mer än de män jag varit med. Jag har/har haft ONS, KK och varit i sammanhang där det varit sex i fokus och inget annat. Men när jag dejtar på vanliga dejtingsidor så dissar jag de som uppenbarligen endast bara vill ha sex.

För det första är det väldigt oattraktivt med desperata män som typ kan knulla allt de ser. 

Sen är sex enormt viktigt (och kan inte tänka mig en relation utan bra sex) men jag vill helst ha hela paketet. Både sex och kärlek. 

För det tredje har många män förutfattade meningar om kvinnor som gillar sex, speciellt om man dessutom gillar att bli dominerad. Då tror många att man typ knullar med vem som helst och att man är en knulldocka utan krav. Visst jag tycker mycket om att vara en knulldocka , men bara med rätt man och jag har höga krav på det sex jag har. Jag vill bli kallad "slyna" och vara det men bara för utvalda. 

Därför tonar jag ned min sexuella personlighet. Kommer man in på sex och det känns som man är på samma linje ja då går jag in på det. Men annars så låter jag ha det sin gång och öppnar mig först när det känns "rätt". Sen behöver det inte innebär att jag väntar till tredje dejten att ha sex eller så men "slynan" inom mig får man försöka upptäcka. 

Det är klart att man träffar på en del som man inte passar ihop med sexuellt (sen uppskattar jag bra vaniljsex också men vill inte i längden bara ha det). Men hellre det än någon agerar utifrån vetskapen vad de tror jag vill ha för att "fånga mig".[/

Det här har jag aldrig fattat riktigt. Tjejer som vill bli kallade slynor, slampor etc. Hur kan man dels säga så till någon man älskar eller vilja höra det från sin kärlek? Låter inte speciellt kärleksfullt och fint.

Lite samma grej med den där filmen med Mr grey. Fattar inte hur kvinnor vill bli behandlade så av den man älskar. Är ju inte heller speciellt kärleksfullt beteende tycker jag?

Men var sak har kanske sin tid och plats kanske. Kanske inte säger slyna i bröllopspalet direkt. Men förstår iofs inte det när man vill ha kärleksfullt sex heller?

• Anonym (Anta)

Är det vanligt att kvinnor döljer sin sexlust 

Svar på tråden Ni kvinnor med hög sexlust, hur agerar ni i "dejtingsvängen"