• Jencie

Pojke på Rul fick flicka?

Man hör alltid den omvänd versionen om att man på rul sett en liten flicka men att man sedan fått en pojke istället.

Någon som varit med om att man sett pojke och istället fått en flicka?

På vårt rul sa bm att det troligtvis var en pojke. Det kunde förvisso vara klitoris som var svullen men hon tyckte att den stack ut lite väääl mycket för det.

Hur mycket vågar man lita på det?

(Ska tillägga att för oss spelar det absolut ingen roll vilket kön bebisen har)

• Svar på tråden Pojke på Rul fick flicka?
  • Lambda

Skulle vara två pojkar men ut kom en av var :) Blev en snabb ändring av dom påtänkta namnen.

• Onix

En vän åt mig hade tre flickor och när dom väntade fjärde barnet så visade rul att det var en pojke till 80% enligt barnmorskan. Pappan till barnen var så himla glad över att det skulle bli en pojke men på förlossningen visade det sig vara en flicka istället. Men nu är hon gravid igen, och dom slog visst på stort denna gång när hon väntar två tvillingpojkar som är bekräftat på 3D ultraljud.

• Kattflickan

Spännande! Jag kanske inte borde ha sagt till dottern att hon ska få en lillebror. Barnmorskan på RUL lät så himla säker på sin sak så vi utgår ifrån att det är en pojke. Kommer det ut en flicka blir vi naturligtvis lika glada, men förvånade.

I augusti vet vi!

• Nelly12345

Vi kolla könet på 2/3 barn fick veta pojke och ut kom pojke båda ggr. Har även en ultraljudsbild på den yngsta där man ser hela paketet.

Väntar nu nr4 och vi kommer kolla kön igen :)

• Bestemor

När min dotter var gravid och gjorde ultraljudet ringade barnmoskan in snoppen på ett par av bilderna och skrev Pojke och det blev en pojke

Svar på tråden Pojke på Rul fick flicka?