• Anonym (Xet)

Brev till exet

Nu har jag inte pratat på någon månad med mitt ex, ingen kontakt alls. Idag slog det mig att skicka ett handskrivit brev till honom och sedan gå och lägga det i hans brevlåda. Jag ska inte skriva något om att han ska ta tillbaka mig utan mer ett tack för dom åren och förlåt för vissa saker. Lite känslor sådär som har kommit upp. 

Egentligen borde jag bara släppa det hela men något i mig säger att detta kan vara bra för oss båda. Dels att han får veta att jag vet om mina brister och jobbar på dom. 

Någon här som har någon erfarenhet av detta som vill hjälpa mig med lite ideer?Foten i munnen

• Svar på tråden Brev till exet
  • Anonym (Ha tillbaks?)

Vill du ha tillbaks honom?

Du har väl inget att förlora på att skriva ett brev i vilket fall.

Om inte annat som ett avskedsbrev...

• Djävulens Högra Hand

Ja jag hade ett ex som brukade skicka sådana där i några år och ringa på skyddat nummer rätt ofta faktiskt. Rätt obehagligt om jag får uttrycka mig så. Nej hon fick aldrig mig tillbaka hör och häpnad. Så mitt råd, låt bli det där, har svårt att se något gott kommer ur det där faktiskt. Gjort är gjort...

• Anonym (nej!)

Du ska definitivt inte skriva nåt brev! Eller snarare, skriv brevet och släng det sedan.

• Anonym (no)

Nej sådana brev har man inget för. Du uppnår inget med det. Utom att förödmjuka dig själv.

• Anonym (Ha tillbaks?)

Är väl lite skillnad på att skriva ett brev efter ett uppbrott om tankar kommit upp mot att skriva flera, tjata och rings och stalka.

Sen beror det ju helt på varför det tog slut och vem som gjorde det (tolkar det dock som att ts inte var den som gjorde slut).

Förmodligen har ts inte mkt för det, men hon har ju heller inget att förlora på det. Det är om hon blir tjatig som hon förödmjuka sig själv.

• jojope

Det beror väll helt och hållet på vad syftet med brevet är och vad du vill att _ni_ ska få ut av det!

Är det bara för att virvla upp en massa gammalt damm genom att börja be om förlåt, för kanske tom saker han/hon inte ens vet om?
    Ett avskedsbrev om ni redan verkar avbrutit kontakten verkar också lite sent på säsongen??
    Och att börja be om förlåtelse bara för att bättra på sitt egna samvete, utan att det har någon egentlig betydelse för _er_ fortsatta relation är nog snarare bara direkt förolämpande för mottagaren.

Eller vill du verkligen att dina förlåt och tankar ska leda någonstans för er båda två mer långsiktigt?

Personligen tycker jag att det aldrig är fel att hålla kontakt med folk, typ skriva brev eller kanske rent av, om man vågar, besöka och ta det på tu man hand och visa att man har lite kurage.. Man måste våga visa vad man känner.
    En del nämner det som en prestige grej, men det är ju inget krig, Det handlar om mänskliga relationer och de är viktigare.
    Så länge man inte tränger sig på och så länge det finns något syfte med övningen!
    Det är ju alltid bättre och chansa, om _relationen_ mellan _er_ båda är viktig för en som person än att låta något som är viktigt rinna mellan fingrarna.

• Anonym (Xet)
    jojope skrev 2015-05-03 18:58:32 följande:

Det beror väll helt och hållet på vad syftet med brevet är och vad du vill att _ni_ ska få ut av det!

Är det bara för att virvla upp en massa gammalt damm genom att börja be om förlåt, för kanske tom saker han/hon inte ens vet om?
    Ett avskedsbrev om ni redan verkar avbrutit kontakten verkar också lite sent på säsongen??
    Och att börja be om förlåtelse bara för att bättra på sitt egna samvete, utan att det har någon egentlig betydelse för _er_ fortsatta relation är nog snarare bara direkt förolämpande för mottagaren.

Eller vill du verkligen att dina förlåt och tankar ska leda någonstans för er båda två mer långsiktigt?

Personligen tycker jag att det aldrig är fel att hålla kontakt med folk, typ skriva brev eller kanske rent av, om man vågar, besöka och ta det på tu man hand och visa att man har lite kurage.. Man måste våga visa vad man känner.
    En del nämner det som en prestige grej, men det är ju inget krig, Det handlar om mänskliga relationer och de är viktigare.
    Så länge man inte tränger sig på och så länge det finns något syfte med övningen!
    Det är ju alltid bättre och chansa, om _relationen_ mellan _er_ båda är viktig för en som person än att låta något som är viktigt rinna mellan fingrarna.

Det jag vill med brevet är att han ska komma ihåg att vi hade det så himla bra tillsammans. Att han ska försöka inse hur mycket jag faktiskt kämpar för honom och hur mycket jag faktiskt tycker om honom. Han har velat fram och tillbaka det senaste och senast idag skickade jag en fråga till honom men inte fått något svar. Tror han ignorerar mig vilket är supertrtråkigt då jag har försökt närma mig väldigt sakta framåt och inte bombat honom med sms.

Åka hem till honom skulle varit en ide för jag vet om att han inte skulle ha mage att shasa mig där ifrån utan han skulle varit gullig och släppt in mig. Men jag vet forfarande inte om jag vågar. Jag vet att vi pratar mycket bättre face to face än vi gör på sms eller om vi pratar i telefon. Åh detta är så svårt, borde nog bara lägga ner detta och låta han vara men det känns också som jag bara har förlorat istället för att kämpa.

Några tips?
  • jojope
    Anonym (Xet) skrev 2015-05-04 00:01:34 följande:
    Det jag vill med brevet är att han ska komma ihåg att vi hade det så himla bra tillsammans. Att han ska försöka inse hur mycket jag faktiskt kämpar för honom och hur mycket jag faktiskt tycker om honom. Han har velat fram och tillbaka det senaste och senast idag skickade jag en fråga till honom men inte fått något svar. Tror han ignorerar mig vilket är supertrtråkigt då jag har försökt närma mig väldigt sakta framåt och inte bombat honom med sms.

Åka hem till honom skulle varit en ide för jag vet om att han inte skulle ha mage att shasa mig där ifrån utan han skulle varit gullig och släppt in mig. Men jag vet forfarande inte om jag vågar. Jag vet att vi pratar mycket bättre face to face än vi gör på sms eller om vi pratar i telefon. Åh detta är så svårt, borde nog bara lägga ner detta och låta han vara men det känns också som jag bara har förlorat istället för att kämpa.

Några tips?
    Helt ärligt vet jag inte vad jag ska säga.... Utan att säga för mycket.
    Dessutom vet vi ju inte vad som hänt och sagts i ert förhållande.
    Men någonstans måste du ta ett kliv tillbaks och försöka vara lite objektiv, även om det kan vara svårt.

Litar du fortfarande på partnern?
    Har partnern redan egna planer för framtiden och därför är avståndstagande?
    Kommer ni ärligt verkligen kunna respektera _varandra_ om ni nu lyckas lappa ihop det här?
    Var går din gräns för hur mycket du ska försöka, utan att bli efterhängsen?

Absolut ska man försöka kämpa, men det är ju en svår balansgång på när "enough is enough" och den kan ju bara du känna.
    Men att hålla på och skriva avskedsbrev i efterhand är nog bara att röra upp en massa känslor i onödan.
    Göra slut, om det nu är det du tänker på, gör man ansikte mot ansikte.

Antog/antar att det var för att fortsätta någon slags relation du skulle skriva?
  • Anonym (Ha tillbaks?)

Nä med det du skrev i ditt sista inlägg tycker jag inte du ska skriva nåt. Inte om han redan stänger dig ute efter div försök.

Skit i honom. Lägg ner. Om han vill ha dig kommer han inte att vilja släppa dig. Och du vill ju bara ha nån som vill ha dig. Eller hur?!

Vet vad jag pratar om, själv varit där.

• Anonym (Xet)
    Anonym (Ha tillbaks?) skrev 2015-05-04 23:22:27 följande:

Nä med det du skrev i ditt sista inlägg tycker jag inte du ska skriva nåt. Inte om han redan stänger dig ute efter div försök.

Skit i honom. Lägg ner. Om han vill ha dig kommer han inte att vilja släppa dig. Och du vill ju bara ha nån som vill ha dig. Eller hur?!

Vet vad jag pratar om, själv varit där.

hej vill uppdatera lite, han har hört av sig och bad om ursäkt att han såg det sent och ville inte väcka mig sen glömt bort att svara dagen efter där av lite senare svar. Frågade honom om han ville ses i veckan vilket han sa ''vi får se, har mycket att göra'' ''hör av mig'' Jag har alltid dåliga vibbar när någon säga ''vi får se'' så jag tänker inte se. Jag släpper han här och nu! Jag går vidare, varför ska jag vänta på han när det är så uppenbart att han säger så för han inte riktigt vågar säga hur han egentligen vill säga sitt svar. 

Nej fyfan, är riktigt besviken, men vad ska man göra åt saken? Jag blir faktiskt mer och mer avtänd på hela hans sätt att behandla mig och sådana har bara en plats på soptippen. Tyvärr men sant!
Svar på tråden Brev till exet