Jag har pojkvän men mina föräldrar vet inte om det
Är ny här så jag vet inte riktigt hur gammal man måste vara, men jag går i gymnasiet (fyller 17 i juli). Just nu är det såhär att jag har stränga föräldrar som inte gillar tanken om att jag har en pojkvän. Jag har pratat om det här med min mamma men hon vill inte acceptera det. Enligt henne är det som en tabu att snacka om sex o killar med mig just nu och det är liksom inristat i en sten enligt henne och jag kommer aldrig lyckas övertala henne tills jag fyller 18.
Jag har dejtat min nuvarande kille sen i höstas 2014. Vi har varit tillsammans i 4 månader nu. Det känns bra att vara med honom och han har träffat mina föräldrar också såklart. Men för att vi ska få umgås oftare måste jag ljuga för mina föräldrar. Dom vet inte om att vi två är tillsammans, och om jag ska sova över hos honom måste jag säga att jag sover över hos min bästis istället. Det känns ju ganska segt att göra så, men det har blivit en vana för mig nu.
Det som oroar mig mest just nu är vad som kommer hända när jag fyller 18. Min killes föräldrar vet om att vi två är tillsammans och hur stränga föräldrar jag har. Så hur ska vi avslöja sanningen då? Eller ska man inte göra det? Ska man helt enkelt ''go with the flow'' och säga att man precis har blivit tillsammans så behöver det inte bli en stor grej av det, eller ska man berätta sanningen om att man har smugit i nästan 2 år? Uppskattar hjälpen!