Orkar ej hålla skenet uppe
Hej! Jag orkar inte hålla skenet uppe något mer. Känner mig totalt orkeslös till att ens försöka hålla äktenskapet vid liv. Jag och maken (gifte oss 6 år sen, har 2 barn) har det skitdåligt tillsammans. Han jobbar borta 3 dagar i veckan. Jag sköter allt i hemmet och barnen, jag är dessutom heltidsstudent. De senaste veckorna (kanske månaderna) tror jag inte vi haft en enda normal konversation utan att jag blir förbannad. Det värsta är att han aldrig blir arg utan behåller lugnet och jag får alltid känslan av att han tycker att jag har "förlorat" som gormar och skriker. Jag tycker han dessutom manipulerar mig. Han är alltid den skenheliga som aldrig gör nåt fel och han har otroligt "skenheliga" föräldrar som aldrig gjort nåt "fel"!
Jag blir galen på att jag alltid har den känslan. Jag lider av ångest att det är jag som "dragit" med honom till den nya orten så han får lov att veckopendla. Visst det var min idé men som han trots allt gick med på! Nu tror jag att han tror att "jag borde vara nöjd och hålla käften då jag fick som fått som jag ville" - jag fick ju bo på orten där jag vill. Har länge tänkt på hur min egen uppväxt påverkat mig som vuxen. Har aldrig haft någon bra kontakt med min pappa. Han har alltid tagit avstånd från mig och är öppen att han föredrar min bror. Även brorsans barn föredrar han framför mina. Men det här är väl kanske en annan historia, eller!?
För 2 veckor sen var jag arg och sa att vårt äktenskap inte fungerar men istället för att bli arg, ledsen.....jag vad som.....var han bara tyst OCH det driver mig till vansinne.