• EricaOs

Utebliven mens, ont i "nedre" magen

Hej

Önskar få lite råd och tips eller kanske to.m svar :)

Jag och min sambo försöker nu och har gjort kanske i 2 månaders tid, nu i Maj (1-3) skulle jag ha haft mens men kom ingen, dagen innnan mens gjorde jag gravtest neg. Sedan igår också neg. Men mensen är som bort blåst, har alltid haft regelbunden mens, och inga större värkar eller så vilket jag hade denna månad men då kom de inget. Fattar inte vad de annars kan vara om jag kissar neg på testerna

någon som har varit med om liknande?

Har liksom spänningar och uppblåst "nedre" mage som mensvärk + kissar mer än vanligt. Har mått lite illa och konstig men kan vara bara i mitt huvud också. Kanske är man skengravid? Har en menscykel på 24 dagar, mens är 3-4 dagar.

Hoppas på svar :)

• Svar på tråden Utebliven mens, ont i "nedre" magen
  • Erizajo

Inte troligt att du har symptom redan, de kommer oftast kring v 7-8. Du får väl vänta några dagar till och ta nytt test

• Molli

Samma som dig. Dock bim +15.

Känner mest av molnande o spänningar i buken...

Haft lite olika små symptom men inget större märkbart. Kanske att de va en rosa sträng på pappret ef toabesök både 11 och 19 april.

Sist när jag var gravid hade jag symptom vecka 4. Hade massa andra symptom då.

Gravtest frf neg.

• Fian88
    Erizajo skrev 2015-05-04 08:42:05 följande:

Inte troligt att du har symptom redan, de kommer oftast kring v 7-8. Du får väl vänta några dagar till och ta nytt test

Så är det inte alls! Jättemånga börjar känna av symptom redan de första veckorna, beror antagligen på hur känslig man är för hormonerna.

Ts, du kan nog bara avvakta och se. Lycka till
  • EricaOs

Åh tack för svarena! Får vell vänta i några dagar till och göra ett nytt test då :) Har en kompis som mensen försvann för när hon sluta med p-piller och då fick hjälp med något piller för att få igång det igen, men jag har ju haft mens 2 gånger efter jag sluta med pillrena så det borde vell inte vara det som har hänt mig eller?

• Molli

Det är ju svårt att säga om du råkat ut för det, men de skulle jag inte tro, du har ju haft mens efter du slutade med pillren :)

Vi hoppas på det bästa!

• EricaOs

Tack alla för svar, men fick min mens sent igår :( men men på't igen :) håller tummarna för dig Molli

• Molli

Ja, bara på`t igen! :)

Jag vet ej om de bruna på pappret var mens eller vad...
    men jag tror ej det.
    Hade 3 bruna flytningar under hela dagen igår...
    -Inget än idag.

Funderar på att ringa 1177 och bara kolla upp lite vad dom tror de kan vara...

• EricaOs

Har titttat runt på en del forum och har läst att de symptomen liknade det du beskriver, kan vara när ägget fäster i livmoderväggen, då kan det blöda lite grann och då när det är så lite blod så hinner det "torka" därav den bruna färgen. Men inget jag vet utan läst bara, så kanske att ringa och höra med någon kunnig :)

Svar på tråden Utebliven mens, ont i "nedre" magen