• theresesan

    Stressen kommer ta dö på oss, nån som har kommit ur extrem stress?

    Som rubriken lyder. Är det någon som har kommit ur ett stressigt liv?
     
    Jag förstår att mer eller mindre kommer vi väl aldrig att kunna leva utan stress i våra liv. Men nu har stressen börjat tagit på mig mycket. Både psykiskt och fysiskt. Jag har svårt att säga när allting började men jag kan väl säga att på ett vis är det sen jag fick min dotter för snart 5 år sedan. Det är inte så att hon är en stress faktor så man går upp i taket, absolut inte. Men om man ska räkna på ett ungefär i alla fall. Jag är inte längre tillsammans med pappan, de är ju inte så ovanligt numera i dagens samhälle... Det är snart två år sedan det tog slut mellan oss och efter att det tog slut mellan oss så insåg jag hur stressad jag var när jag levde i de förhållandet. Vi var unga och passade inte för varandra helt enkelt. Jag har blivit mycket mer harmonisk och glad så på så vis är det bra. Men jag har länge haft problem med min mage. Den kan aldrig bestämma sig om det ska vara hårt eller löst eller om det ska komma något överhuvudtaget. Jag har gjort allt i min makt men det funkar inte. Vatten, röra på sig, fibrer osv. Men jag tror eller har insett nu att det är stress. Jag har ont överallt i kroppen och känner mig stel och gammal och jag är bara 23år. Ont i ryggen, ont i huvudet, känner mig inte alls glad vissa dagar och jag orkar bara inte. Jag gnisslar tänder sen två år tillbaka och det är STRESS. Har bettskena men jag gnisslar från helvetet ändå säger min partner. Jag har även börjat med en sjuk grej och det är att jag rycker av mig håret i sömnen, så när jag vaknar ligger det hår tussar lite här och var. Och det gör mig orolig, att det har gått så långt att jag drar av mig håret i sömnen. Jag måste ha en jätte hård fläta för att jag ska låta bli mitt hår. Min partner tror på rutiner för att jag ska må bättre. Jag vet inte själv vad jag ska göra eller vart jag ska börja. Det har börjat tagit så mycket på min kropp på alla möjliga sätt och humöret osv. Jag har varit inne på böcker, meditation, andning, bättre kost, träning osv. Men jag kommer aldrig dit. Jag skjuter upp det hela tiden och har lånat böcker för att börja någonstans men dom blir liggandes tills det är dags att lämna tillbaka dom. SÅ, jag undrar om någon här ute har några tips och råd om vad jag kan göra för att jag ska må bra? Jag kan även tillägga att jag har varit arbetslös sen i september och det gör en stressad att man inte får något jobb och man gör ingenting på dagarna osv. Men jag försöker så gott jag kan. 

    Alla är vi stressade mer eller mindre, men om jag inte gör någonting åt det här nu så kommer det bara att bli värre, tro mig det har det redan blivit. Behöver bara tips och råd! Google hjälper mig inte med allt...

    JÄTTE TACKSAM för svar.

  • Svar på tråden Stressen kommer ta dö på oss, nån som har kommit ur extrem stress?
  • Hummeldummel

    Med tanke på din mage och ledvärk skulle jag säga att du bör/ska lägga om kosten!

    Testa att äta gluten, mjölk och sockerfritt. Läs recept om lågkolhydratkost, paelo, lchf.

    Vet flera ink mig själv som blivit som nya människor ??.

    Vad har du att förlora?

  • Anonym (hej)

    Vill bara säga att du är inte ensam, jag har oxå bettskena, stress, är arbetslös sen 1år. Oxå barn men inte tillsammans med fadern. Förstår dig!! Livet är hårt... Kram till dig!

  • Lambda

    Ja, jag bytte jobb där jag var en vanlig medarbetare utan ansvar. Förlorade pengar var inte ett problem.

Svar på tråden Stressen kommer ta dö på oss, nån som har kommit ur extrem stress?